وکالت و داوری دعاوی

درآمد یک پزشک بیشتر است یا درآمد یک وکیل ؟

درامد یک پزشک بیشتر است یا وکیل

شاید تا حالا این سوال را از خودتان پرسیده باشید که درآمد یک پزشک بیشتر است یا درآمد یک وکیل؟ ممکن است وکیلی باشد که درآمد بسیار بالایی داشته باشد و برعکس ممکن است وکیلی باشد که حتی یک دفتر وکالت نداشته باشد. البته اینجا یک نکته ی مهم وجود دارد و آن این است که اگر کسی بیمار شود بدون تردید به پزشک مراجعه می کند اما اگر کسی دچار مشکل حقوقی شود شاید تصور کند می تواند با تحقیق در اینترنت خودش مشکلش را حل کند و از هزینه ی سنگین وکالت بگریزد. ولی هزینه ی ویزیت دکتر برای او قابل قبول است. بهتر است کمی جدی تر مساله را مورد بررسی قرار دهیم. در تمامی تخصص ها و مشاغل همیشه افرادی پیدا می شوند که ورشکسته هستند و افرادی دیگر پولشان از پارو بالا می رود. از کجا شروع کنیم؟ بیایید یک بار دیگر معنی وکالت را توضیح دهیم. در یک قرارداد وکالت یک وکیل در چهارچوب قراردادی که منعقد شده وظیفه دارد به نمایندگی از موکل به انجام اموری بپردازد و حق الوکاله دریافت کند. آیا مثلا” می توانیم بگوییم یک وکیل مونث کمتر از یک وکیل مذکر درآمد دارد؟ اصلا” آیا جایی هست که بتواند آمار تعداد دقیق وکلای ایران را ارائه دهد؟

تفاوت درآمد کارآموز وکالت با وکیل پایه یک دادگستری چیست؟

یک چیز مسلم است و آن این است که هروکیل پایه یک دادگستری که درآمد میلیاردی دارد یک روز یک کارآموز وکالت بوده است.

و درآمد کارآموز وکالت به عوامل مختلفی بستگی دارد مثلا” آیا وکیلی که سرپرست او است برایش پرونده ای را درنظر می گیرد؟

آیا او ارتباطی با اداره یا شرکت یا سازمانی دارد که به واسطه ی آن ارتباطات پرونده ای به او واگذار شود؟

یک کارآموز وکالت باید دانش خود را به روز کند و بتواند موکلان را جلب کند.

یک وکیل می تواند در زمینه های مختلفی فعالیت کند اما همیشه در یک یا چند زمینه ی خاص درآمد بیشتری وجود دارد.

درآمد وکلا در چه زمینه هایی بیشتر است؟

مثلا” امروزه به خاطر اختلافات خانوادگی و آمار بالای طلاق، وکلایی که در زمینه ی طلاق فعالیت می کنند درآمد قابل توجهی دارند. نکته ی مهم این جاست که چون در ایران حق طلاق با آقایان است و اگر زوجه حق طلاق نداشته باشد تنها با دلایل محکمه پسند می تواند طلاق بگیرد و راه سختی پیش رو دارد بیشتر زنان متقاضی طلاق به دنبال وکلای خبره هستند البته به شرطی که توان مالی برای کمک گرفتن از یک وکیل پایه یک دادگستری را داشته باشند. در ضمن میزان مهریه درمیزان حق الوکاله تاثیرگذار است.

اما معمولا” وکلای طلاق مشکلات خاص خود را دارند و حتی گاه ممکن است از طرف زوج تهدید شوند. در زمینه ی امور ملکی نیز به وکلا پرونده های بسیاری ارجاع داده می شود. حتما” خودتان از قیمت سرسام آور ملک و خانه در امروز روز مطلع هستید.

کسی که دارای املاک گران قیمتی است برای حفظ و تغییر در شرایط این املاک هر حق الوکاله ای را می پذیرد.

اما به هر حال هر وکیل خوب و موفق باید مهارت هایی برای کسب درآمد و به دست گرفتن پرونده های سنگین داشته باشد.

یک وکیل خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یک وکیل زبده برای موفقیت باید دانش به روز داشته باشد و باید سخنور ماهری باشد و باید بتواند به خوبی با موکلان ارتباط برقرار کند و بتواند مسایل پبیچیده ی حقوقی را به سادگی برای آنان شرح دهد. یک وکیل موفق باید رازداری را جزو اصول اولیه ی کار خود بداند چراکه سفره ی دل موکلان پیشوکیلان باز است و آنها در مورد مسائل خصوصی که با هیچکس گفتگو نمی کنند با وکیلان صحبت خواهند کرد. یک وکیل موفق باید بتواند کاریزماتیک باشد و روی موکلان تاثیر مثبت داشته باشد پس اول باید اعتماد به نفس داشته باشد و سخنوری قوی باشد . پس باید اهل مطالعه هم باشد و تا حدودی با اصول روان شناسی هم آشنا باشد. وکیل موفق برای داشتن درآمد مکفی باید متوجه کوچکترین جزییات پرونده ها باشد. حتی می توان گفت وکیلی که پرونده های مالی را دنبال می کند باید با کار کردن با اعداد و ارقام آشنا باشد و در نهایت با شهامت تمام به دفاع از موکل خود بپردازد.

لازم به ذکر است اگر به یک وکیل زبده احتیاج دارید یا می خواهید مشاوره بگیرید می تواند از موسسه حقوقی دکتر بهنیایی کمک بگیرید. با موسسسه حقوقی دکتر بهنیایی تماس بگیرید تا در اسرع وقت به نتیجه برسید.

چه عواملی به یک وکیل کمک می کنند تا درآمد بالا داشته باشد؟

عامل دیگری که در میزان درآمد وکیل موثر است محل وکالت اوست. به نظر می رسد  می توان گفت اگر یک وکیل در یک شهر بزرگ و پرجمعیت و در یک محله ی گران قیمت دفتر داشته باشد در آمد بیشتری خواهد داشت تا این که در یک اتاق کوچک در شهرستانی دورافتاده باشد.

هر وکیلی که از این شاخه به آن شاخه بپرد نمی تواند شانس زیادی برای کسب درآمد بالا داشته باشد، بلکه بهتر است هر وکیلی تخصصی کار کند مثلا” فقط پرونده های طلاق را قبول کند در این صورت با تجربه ای که کسب می کند می تواند صاحب حس پیش گویی در سرنوشت پزونده ها و صاحب شهرت شود و به این ترتیب پرونده های بیشتر و موفقیت های بیشتر و درآمد بیشتری کسب کند.

امروزه استفاده از فضای مجازی در تمام مشاغل نقش مهمی ایفا می کند. پس قبل از هرچیز در جامعه ی امروزی وکیلی که بخواهد به درآمد مناسبی دست یابد باید یک سایت داشته باشد. سایتی با طراحی عالی و به روز و پاسخگو. امروزه هرکس هر مشکلی که داشته باشد اولین فکری که به نظرش می رسد این است که در گوگل سرچ کند. و آن وکیلی شانس بیشتری دارد که سایتش زودتر دیده شود.

به طور کلی هیج وقت نمی توان درآمد ثابتی را برای یک وکیل در نظر گرفت و همه چیز بستگی به عوامل مختلفی دارد که سعی شد برای شما شرح داده شود.

لازم به ذکر است در هر مشکل حقوقی که با آن روبرو می شوید می توانید با وکلای زبده در موسسه حقوقی دکتر بهنیایی مشکل خود را حل کنید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *