مطالب آموزشی رایگان سرمایه گذاری در ایران

سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون

سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون

همه افراد دوست دارند با پولی که در اختیار دارند، سرمایه گذاری های خوبی انجام دهند و به سودهای بالایی دست پیدا کنند. برنامه ریزی برای سرمایه گذاری با مبالغ مختلف، از سرمایه گذاری با 100 میلیون تومان تا مبالغ بالاتر و حتی کمتر، نیازمند تحقیق و بررسی و آشنایی با بازارهای مالی است.

بنابراین اگر به دنبال سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون و کمتر هستید، این مطلب می تواند برای شما مفید باشد.

مواردی که در این مطلب به آن ها می پردازیم:

  1. آیا با 100 میلیون تومان می توانیم سرمایه گذاری کنیم؟
  2. قبل از سرمایه گذاری به چه چیزهایی توجه کنیم؟
  3. روش های سرمایه گذاری با 100 میلیون تومان
  4. آیا با 100 میلیون تومان می توانیم سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه گذار در بازارهای مالی با مبالغ مختلف امکان پذیر است. برای برخی از افراد 100 میلیون تومان پول کمی محسوب می شود و به نظرشان می رسد که نمی توان با این مبلغ سرمایه گذاری کرد. درحالیکه این تصور غلطی است. شاید نتوانید ملک یا خودرویی را برای سرمایه گذاری بخرید اما باز هم موارد سرمایه گذاری زیادی پیش روی شما قرار دارد.

روش های مختلفی وجود دارد که حتی با مبالغ کمتر نیز می توانید سرمایه گذاری کرده و به سود برسید. سرمایه گذاری با 10 میلیون تومان و کمتر نیز امکان پذیر است. کافی است روش های درست سرمایه گذاری را بشناسید و نسبت به بازارهای مالی به دانش و آگاهی برسید یا از یک مشاور در امور سرمایه گذاری کمک بگیرید.

برای اینکه ببینید کجا و چه روشی برای سرمایه گذاری با 100 میلیون مناسب است ابتدا باید بازارهای مالی را بشناسید، نسبت به میزان ریسک و بازده ان ها تحقیق کنید و با علم و دانش قدم بردارید.

قبل از سرمایه گذاری به چه چیزهایی توجه کنیم؟

همه افراد دوست دارند تا با سرمایه گذاری در دارایی های خود، بر میزان ثروت خود بیافزایند. از ثروتمندان جامعه تا افرادی که به عنوان کارمند یا کارگر مشغول به کار هستند، به دنبال روش هایی برای افزایش سرمایه های خود هستند. عده ای پول را در بانک گذاشته و از سود آن استفاده می کنند، برخی دیگر سکه و طلا می خرند، افرادی با سرمایه های بیشتر به دنبال سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می روند.

اما قبل از اینکه تصمیم بگیرید به چه روشی قصد دارید سرمایه گذاری کنید یا کجا قرار است دارایی خود را سرمایه گذاری کنید، بهتر به نکاتی توجه کنید که مهم هستند.

  • هدف از سرمایه گذاری خود را مشخص کنید.

در قدم اول بهتر است صادقانه با خودتان فکر کنید که هدفتان از سرمایه گذاری چیست؟ آیا می خواهید با سرمایه گذاری با 100 میلیون تومانی که در اختیار دارید، سود کنید و بر دارایی خود بیافزایید یا فقط قصد دارید ارزش پول خود را با توجه به شرایط اقتصادی حفظ کنید؟ مشخص کردن هدف سرمایه گذاری به شما در پیدا کردن روش درست سرمایه گذاری کمک می کند.

  • چقدر ریسک پذیر هستید؟

آیا فردی ریسک گریز هستید و صرفا می خواهید دارایی خود را در جاهایی سمایه گذاری کنید که حداقل میزان ریسک را داشته باشد، یا برعکس فردی ریسک پذیر هستید و به دنبال کسب بازدهی بیشتر از پول خود هستید؟

روش های سرمایه گذاری با ریسک ها و بازدهی های متفاوتی همراه است و اینکه کدام را انتخاب کنید کاملا به روحیه ریسک پذیری شما بستگی دارد.

  • شرایط مالی خود را بسنجید.

با سنجیدن و مشخص کردن شرایط مالی خود می توانید تصمیم بگیرید که روی چقدر از سرمایه خود قرار است سرمایه گذاری کنید؟ درآمد و پس انداز شما چقدر است؟ اقساط وام، مخارج خود و هزینه هایی که در طول ماه با آن ها سر و کار دارید را در نظر بگیرید.

به یاد داشته باشید اگر دارایی شما فقط همین 100 میلیون تومان است، به هیچ عنوان روی کل دارایی خود سرمایه گذاری کنید. درواقع هیچ گاه روی کل دارایی خود سرمایه گذاری نکنید.

  • برنامه های آینده خود را در نظر بگیرید.

آیا برنامه خاصی که نیاز به پرداخت هزینه داشته باشد در آینده نزدیک ندارید؟ برنامه های خود را مشخص کنید و نسبت به برنامه های غیرمنتظره ای که ممکن است پیش آید دوراندیش باشید. اگر سرمایه گذاری می کنید، سرعت نقدشوندگی در روش سرمایه گذاری خودتان را حتما در نظر بگیرید.

  • آیا شرایط آموزش و یادگیری شیوه های تحلیل بازارهای مالی را دارید؟

تحلیل بازارهای مالی به شیوه های مختلفی انجام می شود که نیازمند یادگیری است، باید زمان کافی برای یادگیری در اختیار داشته باشید، تمرکز کافی روی آموزش خود بگذارید. از خودتان بپرسید برای سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون آیا باید در دوره آموزشی شرکت کنید؟ وقت این کار را دارید؟ یا قصد دارید سرمایه گذاری خود را شخصی دیگر بسپارید که در این زمینه تخصص و تجربه کای دارد؟

تا اینجا با نکات قبل از سرمایه گذاری آشنا شدید. در ادامه به برخی از مهم ترین روش های سرمایه گذاری با 100 میلیون می پردازیم.

بنیاد حقوقی جاد با سالها تجربه، اقدام به ارائه خدمات حقوقی در حوزه سرمایه گذاری های داخلی و بین المللی کرده است. با ما تماس بگیرید.

روش های سرمایه گذاری با 100 میلیون تومان

بانک و سپرده گذاری

این روش برای افرادی خوب است که به دنبال حفظ سرمایه خود با کمترین میزان ریسک هستند. البته سود زیادی در سرمایه گذاری با 100 میلیون به شما اختصاص نمی یابد اما می توانید با ریسک کمتر، دارایی خود را در بانک سرمایه گذاری کنید.

یک نکته بسیار مهم را در نظر بگیرید. سرمایه گذاری در بانک از پول شما در مقابل تورم محافظت نمی کند. به این دلیل که تورم در کشور ما بالاست و هرگزینه ای که کمتر از تورم سود بدهد، نمی تواند قدرت خرید شما را افزایش دهد.

بنابراین با یادگیری روش های دیگر سرمایه گذاری، روش یا چند روش را انتخاب کنید که بازدهی بیشتری برای شما داشته باشد.

خرید سکه و طلا

یکی دیگر از روش هایی که می توانید در آن با 100 میلیون تومان سرمایه گذاری کنید، خرید سکه و طلا است. شما می توانید یا به صورت مستقیم اقدام به خرید و نگهداری سکه و طلا کنید یا در صندوق های مبتنی بر سکه وطلا در بازار بورس سرمایه گذاری کنید. مطمئنا روش دوم ریسک کمتری دارد و شما نگران گم شدن یا سرقت سرمایه خود نیستید.

نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که خرید به موقع سکه و طلا نیازمند تحلیل بازار و نقطه ورود مناسب است. از سوی دیگر با توجه به شرایط جهان و اقتصاد کشور، باید به دید بلندمدت اقدام بهسرمایه گذاری در طلا نمایید.

بورس اوراق بهادار

خرید سهام در بورس یکی از بهترین روش ها برای سرمایه گذاری با 100 میلیون تومان است. البته طی چند سال اخیر بسیاری از افراد بدون آشنایی با شرایط اقتصادی و بازارهای مالی؛ به صورت غیرحرفه ای و بدون تجربه اقدام به سرمایه گذاری در بورس کرده و متأسفانه سرمایه خود را از دست داده اند.

سرمایه گذاری در بورس نیازمند شناخت روندها و روش های تحلیل (تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال) است. باید بتوانید نمودارها را تجریه و تحلیل کنید و درست در زمان مناسب برای خرید یا فروش سهم اقدام کنید.

اگر دانش کافی را ندارید، زمان یادگیری نیز ندارید، می توانید از سبدگردانی استفاده کنید که متشکل از تیم های حرفه ای سرمایه گذاری هستند.

دلار و سایر ارزهای خارجی

سرمایه گذاری در دلار، به سبب تورم موجود در کشور و تحریم ها و شرایط سیاسی و اقتصادی کشور طی سال های اخیر(ختلاف تورم بین دو کشور ایران و آمریکا و قیمت ‌های دستوری در بازار ارز)، یکی از گزینه های محبوب سرمایه گذاری با 100 میلیون است.

صندوق های سرمایه گذاری

صندوق های سرمایه گذاری، زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار هستند. این صندوق ها با جمع آوری سرمایه های خرد (حتی مبالغ بسیار کمتر از 100 میلیون تومان)، آن ها را در گزینه های پربازده سرمایه گذاری می کنند. البته هرکدام از صندوق ها میزان ریسک متفاوتی دارند. به عنوان مثال صندوق با درآمد ثابت کمترین میزان ریسک را دارد.

اوراق

خرید اوراقی مانند اوراق مشارکت، اوراق بدهی، صکوک و اسناد خزانه از جمله اوراقی هستند که می توانید برای سرمایه گذاری روی آن ها تحقیق و بررسی کنید.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

کریپتوکارنسی نیز یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری با 100 میلیون و مبالغ کمتر است. اما این روش بسیار پر ریسک است و کافی است تا بدون آگاهی از روش های تحلیل تکنیکال و فاندامنتال اقدام به خرید و فروش کنید، در این صورت قطعا سمایه خود را از دست می دهید.

بنابراین در ابتدا آموزش ببنید، ریسک بالای ارزهای دیجیتال را بپذیرید و بدانید که هیچ نهاد متمرکزی بر این بازار گسترده نظارت ندارد. از سوی دیگر این بازار پر است از پروژه های کلاهبرداری و تبلیغات دروغین. مراقب باشید.

راه اندازی کسب و کار

راه اندازی کسب و کارهایی که بتوانید در منزل آن ها را انجام داده و نیازی به اجاره مغازه نداشته باشید یکی از روش های مناسب سرمایه گذاری با 100 میلیون تومان و مبالغ کمتر است. به عنوان مثال می توانید دوره های طراحی وب سایت یا صنایع دستی شرکت کرده، پس از یادگیری، در منزل با سرمایه ای کم در فضای مجازی اقدام به تبلیغ و فروش خدمت یا محصول خود کنید.

گزینه های کسب و کار در منزل زیاد است اما باید ببینید به کدام حوزه علاقه مندید یا تجربه دارید.

سخن پایانی

سرمایه گذاری ها به این منظور صورت می گیرد که بر دارایی ما بیافزاید. هرکدام از ما با توجه به میزان سرمایه ای که در اختیار داریم، روحیه و شخصیت خود، میزان دانش ما از بازارهای مالی می توانیم در یک یا چند روش سرمایه گذاری کنیم. انتخاب روش سرمایه گذاری نیازمند دقت و بررسی جزئیات است تا سرمایه ما افزایش یابد، درغیر این صورت ممکن است هرآنچه که برای آن زحمت کشیده ایم به دلیل عدم دانش و آگاهی از دست بدهیم.

بنابراین قبل از هرگونه سرمایه گذاری، نسبت به یادگیری روش های تحلیل و بررسی و شناخت بازارهای مالی حتما اقدام کنید.

1/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *