درباره ما

مؤسسۀ بین‌المللی داوری و مشاورۀ حقوقی دکتر بهنیایی در سال ۱۳۹۴ تحت شماره 38201 در تهران تأسیس شده و در دپارتمان‌های داوری؛ حقوقی و قضایی؛ آموزشی و پژوهشی؛ فرهنگی و نشر آثار حقوقی، به ارایۀ خدمات تخصصی و حرفه‌ای می‌پردازد. هدف اصلی مؤسسه، فرهنگ‌سازی و توسعۀ نهاد داوری و رفع نیازهای حقوقی و قضایی تمامی اقشار جامعه است.

همچنین جهت نیل به رسالت و اهداف والای بنیاد، این مجموعه همواره می‌کوشد تا با توسعه و ارتقاء آگاهی عمومی، آموزش و گسترش حل و فصل اختلافات از طریق داوری، در جمع حقوق‌دانان، شرکت‌ها و اشخاص مختلف نقش مؤثری ایفا کند.

تصویر آقای دکتر

بیوگرافی دکتر بهنیایی

دکتر بهنام بهنیایی استاد دوره‌های داوری تجاری بین‌المللی و بنیان‌گذار مؤسسۀ داوری حقوقی بهنام بهنیایی؛ دانش‌آموختۀ رشته‌های حقوق تجارت بین الملل و مدیریت استراتژیک از دانشگاه‌های دولتی تهران و برلین-آلمان هستند.

ضمناً ایشان دارای تجربۀ سال‌های متمادی درحوزۀ مدیریت امور حقوقی و قراردادها و همچنین تدریس داوری تجاری و سرمایه‌گذاری بین‌المللی در دانشگاه برلین و تعداد کثیری از مراکز علمی و پژوهشی دنیا می‌باشند.

با توجه به گسترۀ تجربیات حرفه‌ای و نیز مطالعات تخصصی ایشان در حوزه‌ها و رشته‌های مرتبط، در سال ۱۳۹۷ موفق به ارایۀ نتایج مطالعات و تحقیقات میان رشته‌ای خود در قالب «نظریه بهنیایی؛ نظام تحلیل فراکل‌نگر حقوق» شدند که به عنوان یک اثر فکری و معنوی ثبت و در روزنامۀ رسمی کشور وابسته به قوۀ قضاییه منتشر شد.تصویر آقای دکتر

خدمات نوین بنیاد حقوقی دکتر بهنیایی

برگزاری دوره‌های تخصصی داوری (برای اولین بار به همراه محتوای نوین و بی‌سابقه) و سایر دوره‌های حرفه‌ای حقوقی و قضایی جهت ارتقاء علمی و مهارتی وکلا، قضات و کارآموزان؛

استخدام داوران آموزش دیدۀ و دانشجویان دکتر بهنیایی در بنیاد؛

تأسیس انتشارات جاد ( تخصصی حقوقی و داوری)؛

تأسیس و مدیریت گروه پژوهش‌های لگال‌تک و فرارشته‌ای حقوقی ( پژوهش و مطالعه به روی جدیدترین طرح‌ها و متدهای حقوقی و داوری جهان).

دوره‌های داوری بنیاد حقوقی دکتر بهنیایی

دوره‌های داوری بنیاد حقوقی دکتر بهنیایی مشتمل بر آموزش صفر تا صد هر آن چیزی است که یک داور حقوقی برای پذیرش و موفقیت در یک پروندۀ بین‌المللی یا داخلی به آن نیاز دارد.

در سالیان اخیر شرایط شغلی در حوزۀ داوری سبب شده است که افراد حقوقی بسیاری در زمینۀ داوری به موفقیت دست پیدا کنند و پرونده‌های بسیاری را با صدور رأی و به بهترین وجه، خاتمه دهند. ما این موقعیت را فراهم می‌کنیم و پس از گذراندن دوره‌ها در بنیاد، در صورت داشتن پشتکار و توانمندی داوران جوان، همکاریمان را با ایشان آغاز می‌کنیم.

انتشارات جاد

انتشارات حقوقی جاد با شماره ثبت 14752، ناشر تخصصی کتب حقوقی و داوری است که همواره درصدد است با چاپ ونشر کتب حقوقی نوین و کاربردی، خلاء موجود در این زمینه را برای مخاطبان خود به نحو احسن مرتفع نماید.

از جمله مجموعه‌های چاپ شده می‌توان به سری کتاب‌های «وکلای متخصص» و «حقوقدان اندیشمند» و همچنین، کتاب «مرجع مشخصات داوران حقوقی ایران» اشاره نمود.

 کتاب مرجع مشخصات داوران حقوقی ایران، کتابی است که توسط انتشارات جاد منتشر می‌شود و نام افرادی که در دوره‌های داوری بنیاد حقوقی شرکت می‌کنند در این کتاب ثبت شده و «خانۀ داوران بنیاد حقوقی دکتر بهنیایی» نیز فرد را به رسمیت شناخته و نامشان را در سایت درج می‌نماید.

مجموعه کتاب‌های «وکلای متخصص» با هدف معرفیِ ماندگار و مؤثر وکلای متخصص به چاپ می‌رسد. بسیاری از حرفه‌ها از جمله وکالت با توجه به گستردگی حوزه‌های فعالیت و پیچیدگی‌های موجود در این امر به سمت تخصصی‌شدن می‌روند و شایسته است وکلای گرامی از روش‌های کارآمد، از جمله چاپ کتاب جهت معرفی تخصص خود استفاده کنند.

\انتشارات جاد با همکاری موسسۀ بین‌المللی حقوقی و داوری دکتر بهنیایی زمینۀ مناسبی را برای وکلا فراهم نموده‌است تا از بهترین و تخصصی‌ترین خدمات حقوقی و پژوهشی استفاده نمایند. در طی سال‌های اخیر، این مجموعه کتاب‌ها با استقبال گسترده‌ای از جانب وکلا روبه‌رو شده‌است. بهره‌مندی کشور از وکلایی که برای ارتقای دانش خود می‌کوشند و در زمینۀ پژوهشی نیز فعالیت دارند، امتیاز بزرگی محسوب می‌شود و امید می‌رود که رویۀ پیش گرفته‌شده توسط «وکلای متخصص» به فرهنگی ارزشمند در میان همۀ وکلای گرامی – که حرفی برای گفتن دارند- تبدیل شود؛ که این امر می‌تواند در غنی‌تر‌شدن ادبیات حرفه‌ای حقوق ایران تأثیر به‌سزایی داشته باشد و همچنین، انتخاب شایسته‌ترین وکلا در هر زمینۀ تخصصی را برای موکلان آسان‌تر نماید.

فعالیت‌های پژوهشی بنیاد حقوقی دکتر بهنیایی

. ثبت رسمی طرح ایجاد «پایگاه ملی داده‌های عصب‌شناختی و فرهنگ جامع حقوقی و قضایی مغز در کشور جمهوری اسلامی ایران» در قالب اثر فکری و معنوی مثبوت به شماره 587-97 مورخ 12/3/1397 در دفتر حقوقی و امور مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران به شمارة 21340 به تاریخ 30/3/1397 منتشر شده است.

  1. مطالعات و تحقیقات گسترده توسط گروه پژوهشی دکتر بهنیـایی با همکاری اساتید شاخص دانشگاه‌ها و متخصصین رشته‌های مرتبط با اکوسیستم حقوقی و قضایی کشور.
  2. اخذ مجوز انتشارات حقوقی جاد (جامعۀ اسلامی دانشوران و داوران) در راستای اجرای رسالت فرهنگی مجموعه در انتشار نتایج مطالعات و پژوهش‌های مذکور.
  3. راهنمایی علمی و پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در جهت اجرای تحقیقات و پایان‌نامه‌های فرا رشته‌ای حقوق.
  4. بررسی قراردادهای کلان و بالادستی از جمله قراردادهای جدید بالادستی نفتی ایران (IPC) و ارائۀ گزارش‌های پژوهشی در راستای پیشگیری از فساد و اصلاح آنها به مسئولین نظام.
  5. تحقیق و تألیف مجموعه پنج جلدی کتاب «نورولاساینس؛ انقلابی در علم حقوق و عدالت نورونی».
  6. مطالعات و پژوهش‌های طراحی سامانۀ هوشمند مدیریت حقوقی و قراردادهای مراکز صنعتی، بازرگانی و دولتی.
  7. برنامه‌ریزی، مطالعات پژوهشی و مدیریت دانش در تحلیل متون تحقیقاتی لاتین در زمینه‌های مرتبط با طرح در بیش از 7000 مقاله و سند علمی معتبر دنیا.
  8. پیگیری ثبت نخستین شرکت دانش بنیان در حوزۀ نورولگال‌تک در قارۀ آسیا.
  9. خدمات مشاورۀ حقوقی در 20 کمیسیون تخصصی متشکل و طراحی دفاعیات و تنظیم لوایح قضایی مبتنی بر نورولاساینس.
  10. پژوهش، تألیف و تدوین دانشنامه‌های پژوهش‌محور حقوقی در 20 جلد.
  11. پژوهش، تألیف و تدوین مجموعۀ 70 جلدی مرجع حقوقی مدیریت صنعتی، بازرگانی، دولتی، شهری و فرهنگی.
  12. پژوهش، تألیف و تدوین مجموعۀ 20 جلدی مسائل و دعاوی پیچیده حقوقی و قضایی با همکاری قضات دانشمند و عالی‌رتبه و همچنین اساتید ممتاز دانشگاه‌ها.
  13. مدیریت پژوهشی راهکارهای دادرسی عادلانه مبتنی بر نورولاساینس در فرایندها و رویه‌های قضایی و شبه قضایی جمهوری اسلامی ایران در بستر فناوری‌های پیشرفته.
  14. مدیریت پژوهشی درتحلیل حقوقی- اقتصادی اثربخشی زیرساختاری در فرایند اجرا و توسعة تجارت الکترونیکی.
  15. همکاری با قضات دانشمند و مدیران عالی‌رتبه در راستای مطالعات فرارشته‌ای و پیشرفته در پرتو نورولاساینس؛ طراحی پایلوت سامانه‌های مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته و آزمایشگاه فناوری حقوقی و قضایی؛ و تألیف نسل جدید کتاب‌های مرجع و کاربردی حقوق.
  16. به‌کارگیری یافته‌های علمی نورولاساینس در تحلیل و صدور آرای قضایی و داوری.
  17. مدیریت حقوقی و قراردادهای سازمان‌ها و شرکت‌ها مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته در پرتو نورولاساینس.
  18. فرهنگ‌سازی و آموزش «متدولوژی نوین تحقیقات فرا رشته‌ای» در راستای اجرای پژوهش‌هایی هوشمندانه و جامع‌تر جهت اساتید و دانشجویان و سایر علاقه‌مندان برای ایجاد و توسعۀ بسترهای تحقیقاتی که درک معنایی پیچیده‌تری از مفاهیم واقعی نظریات، قواعد و اصول حقوقی داشته باشند.
  19. تألیف کتاب «عدالت پویا؛ اکوسیستم نوآوری‌های حقوقی و قضایی».

برنامه‌های پژوهشی در دست اجراء

. کاهش قابل ملاحظۀ پرونده‌های ورودی و مطرح در قوۀ قضائیۀ هوشمند و عادل در فاز نخست اجرای طرح.

  1. آسیب شناسی و اصلاح رویه‌های رسیدگی حقوقی و قضایی مبتنی بر نورولاساینس و فناوری‌های پیشرفته.
  2. ایجاد شبکۀ ارتباطی هوشمند با سایر شرکت‌ها و مؤسسات نوآور و خلاق در راستای هم‌افزایی و مدیریت دانش و برقراری وحدت رویه در برقراری عدالت نورونی و توسعه و تولید فناوری‌های پیشرفتۀ دانش‌محور و سامانه‌های هوشمند بومی.
  3. برگزاری رویدادهای دوره‌ای پژوهش‌محور و ایده‌محور در سطوح مختلف با حضور افراد ذی‌نفع از حوزه‌های مختلف ازجمله: اساتید دانشگاه، دانشجویان، کارآفرینان، شرکت‌های نوآور، استارت‌آپ‌ها، مؤسسات مشاوره و خدمات حقوقی، دستگاه‌های دولتی، سرمایه‌گذاران و سایر اقشار مرتبط. شایسته‌ی ذکر است که حضور این افراد در کنار یکدیگر به تنقیح صورت مسائل، فهم صحیح آن و ارائۀ راه حل‌های علمی و فناورانه کمک بسیاری خواهدکرد.

 

با تیم فوق العاده ما آشنا شوید

اقای دکتر بهنیایی

آقای دکتر بهنیایی

مدیریت مجموعه

نیلوفر حیدپور

خانم نیلوفر حیدپور

مدیر اجرایی

آقای رضا جنابی

مدیر مارکتینگ

خانم مریم صفایی مدیر شبکه های اجتماعی

خانم مریم صفایی

کارشناس آموزش

خانم آتنا شاهرخی

پشتیبان آموزشی

زهرا خردمند کارشناس آموزش

خانم زهرا خردمند

کارشناس آموزش

آرمین سلطانی

آقای آرمین سلطانی

کارشناس ارشد تولید محتوا

فائزه نوروزی

خانم فائزه نوروزی

گرافیست

آقای سیدمصطفی میرزاباقری برزی

تولیدمحتوای خبری

خانم مریم رضایی

خانم مریم رضایی

صفحه آراء

خانم معصومه اشرفی تولید محتوا

خانم معصومه اشرفی

تولید محتوا

خانم سمیه شاهی تولید محتوا

خانم سمیه شاهی

تولید محتوا

امتیاز دهید