کارگاه آموزشی حقوق داوری ویژه مشاورین املاک

بسیاری از افرادی که در حوزه ی املاک فعالیت دارند،‌با توجه به اینکه با قراردادهای زیادی سر و کاردارند بعضا در قراردادها به عنوان داور نیز انتخاب می شوند. این قراردادها عموما قراردادهای خرید و فروشاملاک و اراضی هستند که درصد بسیاری زیادی از آنها به صورت آپارتمان هستند. از دیگر قراردادهایی که در حوزه ی املاک به اختلاف می خورند و به داوری می روند و مسائلشان با داوری حل و فصل می شود قراردادهای پیمانکاری،‌عمرانی،‌مهندسی،‌ مشاوره ی ساخت،‌ طراحی،‌ مشارکت در ساخت و قراردادهای تامین مصالح ومتریال ساختمان ها است.

به دلیل کثرت استفاده از روش داوری برای حل و فصل اختلافات ملکی و ساختمانی و جلوگیری از ورود پرونده های این اختلافات به دادگاه های حقوقی، قانونگذار برای دعاوی پیش فروش ساختمان روش داوری را به شکل اجباری در قانون پیش فروش آپارتمان مصوب ۱۳۸۹ با اصلاحات ۱۳۹۰ در ماده ی ۲۰ مقرر کرده است که اختلافات مربوط به این قراردادهای پیش فروش آپارتمان توسط هیات داوری سه نفره حل و فصل شود. این هیات داوری متشکل از سه نفر است؛ یک نفر داور اختصاصی خریدار، ‌یکی داور اختصاصی فروشنده و داور سوم هم توسط رئیس دادگستری محل وقوع مال مورد معامله انتخاب می شود و داوری می کنند که رای ایشان قطعی و الزام آور است.

از آنجایی که این داوری ها در حال فراگیر شدن و گسترده شدن هستند تمام کسانی که در کار صنعت ساختمان هستند مانند پیمانکارها، مهندسین،‌ تامین کنندگان،‌ خریداران،‌ فروشندگان و تمام کسانی که به طور حرفه ای در کار صنعت ساختمان هستند لازم است که یک آموزش فشرده ببینند که اگر به عنوان داور انتخاب شدند یا خواستند داوری انتخاب کنند یا با یک جریان داوری انتخاب شدند،‌اطلاعات کلی و اساسی و قانونی را در حوزه ی حل و فصل اختلافات صنعت ساختمان داشته باشند.

خیلی از فعالین حوزه ی پیمانکاری و ساخت به دلیل اینکه آموزش های لازم را در زمینه داوری دریافت نکرده اند بعد از اینکه به عنوان داور انتخاب می شوند و به دلیل عدم آشنایی ایشان با مکانیزم قانونی داوری اقدام به صدور آرایی می کنند که غالبا در مراجع دادگستری مورد ابطال قرار می گیرد.

همه ی کسانی که در دوره های آموزشی ما شرکت می کنند به عنوان داور تخصصی در خانه داوران ایران معرفی می شوند وکارشناسان این موسسه می توانند داوری های حوزه ی املاک را به بهترین وجه ممکن در کوتاه ترین زمان با کمترین هزینه انجام دهند.

کسانی که این دوره را آموزش می بینند از آنجایی که اصول داوری را نیز به طور کامل آموزش می بینند می توانند در سایر موضوعات مدنی و تجاری و بازرگانی غیر از حوزه ی ساختمان نیز داوری کنند چراکه اصول داوری را به طور کامل آموزش دیده اند.

آیا شرکت در این دوره نیازمند پیش نیاز است یا خیر؟

خیر؛ از آنجایی که آموزش هایی که در این زمینه دریافت می کنید از مفاهیم اولیه است تا اجرای داوری به طور عملی نیازمند پیش نیاز خاصی نیست

آیا بعد از اتمام دوره پشتیبانی نیز دارید؟

بله در همه ی دوره هایی که در موسسه ی ما ارائه می شود بلااستثناء پشتیبانی داریم و هم در طول دوره هم پس از اتمام دوره می توانید از پشتیبانی استفاده کنید و سوالات علمی یا عملی خود را از راه های ارتباطی که در اختیار شما قرار داده شده است بپرسید.

آیا می توانیم در عمل بعد از اتمام این دوره به فعالیت داوری در زمینه ی قراردادهای مطرحه بپردازیم؟

بله، آموزش هایی که به شما ارائه می شود کاملا عملیاتی است و شما می توانید بعد از اتمام دوره در عمل به داوری در قراردادهایی که از آن ها نام برده شد بپردازید.

آیا امکان همکاری با موسسه بعد از اتمام دوره وجود دارد یا خیر؟

اول اینکه نام شما به عنوان داوری متخصص در خانه داوران ایران قرار می گیرد و با سرچ اسم شما به عنوان داور کارت ویزیتتان در گوگل بالا می آید و از این طریق به عنوان داور شناخته خواهید شد. از طرفی امکان همکاری به انحای مختلفی در این زمینه دارید از جمله همکاری در پرونده هایی که با تخصص شما مرتبط است.

آیا بعد از اتمام دوره مدرکی نیز اعطا می شود؟

بله مدرک بین المللی آکسفورد سرت و همینطور مدرک موسسه به علاوه ی کارت پرسنلی به شما اعطا می شود که به عنوان رزومه علمی و عملی خود می توانید آن را به شرکت های مختلف داخلی و بین المللی ارائه دهید.

روش های ثبت نام در این دوره را ذکر کنید؛ آیا صرفا ثبت نام از طریق سایت انجام می شود یا از راه های دیگری نیز امکان پذیر است؟

برای ثبت نام باید از طریق سایت اقدام کنید اگر به هر دلیلی ثبت نام از طریق سایت برای شما مقدور نبود می توانید از طریق راه های ارتباطی که برای شما در نظر گرفته ایم. برای شما شماره کارت ارسال می شود و پس از ثبت نام تصویر فیش واریزی را به همراه سایر اطلاعاتی که برای شرکت در کلاس و صدور مدارک لازم است به یکی از شبکه های پیام رسان زیر ارسال میکند:

واتساپ،‌ایتا،‌ تلگرام شماره ی 09199005007

چه اطلاعات دیگری برای ثبت نام نیاز است که باید ارسال کنیم؟ اطلاعاتی که برای ثبت نام نیاز است عبارت است از:

نام نام خانوادگی شما به طور دقیق و به فارسی وانگلیسی طبق پاسپورت شما، کد ملی،‌ تصویر یک عکس سه در چهار،‌ آدرس و کد پستی جهت ارسال مدارک.

آیا برای شرکت در این دوره تخفیفات خاصی هم در نظر گرفته اید یا خیر؟

تحت شرایطی به دانشجویان و کارآموزان وکالت نیز تخفیف تعلق خواهد گرفت

قیمت دوره

13,450,000 تومان

170 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!

از چه کسی یاد میگیریم

دکتر بهنام بهنیایی استاد دوره‌های داوری تجاری بین‌المللی و بنیان‌گذار مؤسسۀ داوری حقوقی بهنام بهنیایی؛ دانش‌آموختۀ رشته‌های حقوق تجارت بین‎ الملل و مدیریت استراتژیک از دانشگاه‌های دولتی تهران و برلین-آلمان هستند. ضمناً ایشان دارای تجربۀ سال‌های متمادی درحوزۀ مدیریت امور حقوقی و قراردادها و همچنین تدریس داوری تجاری و سرمایه‌گذاری بین‌المللی در دانشگاه برلین و تعداد کثیری از مراکز علمی و پژوهشی دنیا می‌باشند.

1 دیدگاه برای کارگاه آموزشی حقوق داوری ویژه مشاورین املاک

  1. مرتضی محبی

    با سلام‌
    همین الان با موسسه بهنیایی آشنا شدم و مطالب بسیار خوب و به خیلی خوب و واضح همه قسمتها توضیح داده شده بود و خیلی علاقمند شدم با توجه به اینکه من اکثر دوره های اموزشی رو گذروندم و ولی حیلی علاقمند شدم از طریق این موسسه هم چندین گواهینامه دریافت کنم
    باسپاس فراوان محبی

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *