وکالت و داوری دعاوی

نحوه گرفتن استعلام وکالتنامه ی محضری به چه صورتی است؟

استعلام وکالتنامه ی محضری

برای استعلام اصالت وکالتنامه‌های محضری، فرد باید به سامانه استعلام وکالتنامه my.ssaa.ir که با نام سامانه ثبت من شناخته می‌شود، مراجعه کرده و با استفاده از شناسه سند و رمز تصدیق خود وارد سامانه شود تا استعلام خود را انجام دهد. این سامانه به منظور پیشگیری از کلاهبرداری‌های احتمالی که با وکالتنامه‌های جعلی انجام می‌شوند طراحی شده است. از مزایای این سامانه می‌توان به جلوگیری از کلاهبرداری‌های احتمالی با وکالتنامه‌های جعلی اشاره کرد. همچنین برای استعلام گرفتن از وکالتنامه‌ها دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر اسناد رسمی نیست و افراد می‌توانند به راحتی با استفاده از شناسه‌ای که در سندمحضریوکالتنامه وجود دارد و رمز تصدیق از وکالتنامه استعلام بگیرند.

فلسفه ی این سامانه برای پیشگیری از کلاهبرداری های احتمالی است که بسیاری از افراد با وکالتنامه های جعلی انجام دادند،‌از مزایای این سامانه هم می تواند به جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری های احتمالی با وکالتنامه های جعلی اشاره کرد،‌ ضمن اینکه برای استعلام گرفتن از وکالتنامه ها دیگر نیازی به مراجعه ی حضوری به دفاتر اسناد رسمی نیست و افراد به راحتی میتوانند صرفا با استفاده از شناسه ای که در سند محضری وکالتنامه وجود دارد و همینطور رمز تصدیق از وکالتنامه استعلام بگیرند.

آیا وکالتنامه هایی خارج از کشور تنظیم شده است نیز می توان استعلام گرفت یا خیر؟

برای استعلام وکالت‌نامه‌هایی که خارج از کشور صادر شده‌اند، باید به سامانه میخک مراجعه کرده و از طریق آن اعتبار و صحت وکالت‌نامه را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید.

آیا با مراجعه به این سامانه ها به کل متن وکالتنامه به صورت یکجا دسترسی پیدا میکنیم یا خیر؟

بله با مراجعه به این سامانه ها به صورت یکجا به کل متن وکالتنامه دسترسی پیدا میکنید و دیگر نیازی به مراجعه ی حضوری به دفاتر اسناد رسمی برای مطلع شدن از صحت و سقم وکالتنامه ندارید.

مراحل استعلام از وکالتنامه با تصویر

  • روی گزینه ی اسناد رسمی کلیک کنید. گزینه ی تصدیق اصالت را انتخاب کنید.
  • شناسه ی سند و رمز تصدیق سند خود را وارد کنید.

 

بعد از انجام این مراحل،‌ محتوای سند به راحتی برای شما آورده می شود و می توانید جزئیات آن را چک کنید.

توصیه ی ما به شما این است که پیش از اینکه به هر سند وکالتنامه ای اعتماد کنید حتما آن را استعلام بگیرید تا از صحت آن مطمئن شوید.

موسسه حقوقی دکتر بهنیایی

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه در “نحوه گرفتن استعلام وکالتنامه ی محضری به چه صورتی است؟

  1. جلیل حبیبی گفت:

    شناسه سندورمزتصدیق ازکجا باید پیداکرد

    1. رضا جنابی گفت:

      سلام وقت بخیر
      از همون سایت میتونید بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *