مطالب آموزشی رایگان سرمایه گذاری در ایران

بهترین روش های سرمایه گذاری با 10 میلیون

بهترین روش های سرمایه گذاری با 10 میلیون

در شرایط اقتصادی کشور ما و تورمی که گریبانگیر همه است، شاید پرسیدن این سوال منطقی به نظر نرسد که بهترین سرمایه گذاری با 10 میلیون  تومان چیست؟ کسب و کارهایی که روزانه با آن ها سر و کار داریم یا در موردشان مطالبی می خوانیم یا در سطح شهر مشاهده می کنیم به ظاهر میلیون ها و میلیاردها تومان ارزش دارند.

بنابراین با ده میلیون تومان چه سرمایه گذاری می توانیم انجام دهیم؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. در ادامه به موضوعات زیر خواهیم پرداخت:

  • چگونه با  10 میلیون سرمایه گذاری کنم؟
  • مثال هایی برای سرمایه گذاری با10میلیون
  • مزایا و معایب سرمایه گذاری با 10 میلیون تومان

سرمایه گذاری ها یا به راه انداختن یک کسب و کار فقط به توانایی، تخصص و مهارت نیاز ندارد، باید مبلغی به عنوان آورده را نیز باید به آن اختصاص دهید یا به عبارت دیگر سرمایه گذاری کنید. اما این کار زمانی سخت تر خواهد شد که یا سرمایه ‌ای نداشته باشید یا سرمایه‌ خیلی کمی در اختیار داشته باشید.

اما نگران نباشید چرا که سرمایه گذاری هایی وجود دارند که می توانید با مبالغ اندک روی آن ها سرمایه گذاری کرده و به رشد و توسعه برسانید. کافی است شور و اشتیاق داشته باشید و مهارت‌ های  آن را به دست آورده و روحیه ریسک پذیری را در خود تقویت کنید و به خودتان یادآوری کنید که می توانید و اعتماد به نفس انجام سرمایه گذاری را در خود ایجاد کنید.

باید بدانید خصوصیات فردی و اخلاقی یک سرمایه ‌گذار در شروع یک سرمایه گذاری و ادامه آن تا رسیدن به موفقیت، بسیار مؤثر است. ما بسیاری از موقعیت های سرمایه گذاری را فقط به این دلیل از دست می دهیم که فکر می کنیم باید حتما پول زیادی برای شروع داشته باشیم یا اعتماد به نفس آن را نداریم.

با این وجود سرمایه گذاری با مبالغ کم نیز امکان پذیر است. برای سرمایه‌گذاری با 10 میلیون تومان و حتی مبالغ کمتر، راه هایی وجود دارد و ایده های خیلی خوبی ممکن است به ذهن افراد برسد. اما آنچه که مهم است این است که این سرمایه گذاری های کوچک مانند سرمایه گذاری های بزرگ، قدرت مانور ندارند و باید با دقت خیلی زیادی صورت بگیرند.

چگونه با  10 میلیون سرمایه گذاری کنم؟

با مقدمه ای که گفتیم به سراغ این سوال می رویم که چگونه با  10 میلیون سرمایه گذاری کنیم و بهترین پیشنهادات سرمایه گذاری با 10 میلیون چیست؟

در سرمایه گذاری قرار است پول شما برای شما کار کند و به ارزش آن در طول زمان اضافه شود. زمانی که به کلمه سرمایه گذاری می رسیم شاید در نظر بسیاری از افراد منظور ما، سرمایه گذاری در بورس، مسکن، طلا با مبالغ هنگفت و زیاد است. اما همانطور که در ابتدا هم اشاره شد، با مبالغ کم و 10 میلیون تومان و حتی کمتر نیز می توانید سرمایه گذاری کنید.

مثال هایی برای سرمایه گذاری با10میلیون

برخی از گزینه های سرمایه گذاری با پول کم عبارتند از:

سپرده گذاری در بانک‌

اولین مثالی که می توانیم برای سرمایه گذاری با 10 میلیون تومان بزنیم، سپرده گذاری در بانک است. اگرچه سود بسیار کمی به 10 میلیون تومان تعلق می گیرد، اما این روش برای افرادی که تحمل پذیرش ریسک سرمایه گذاری در روش های دیگر را ندارند و ترجیح می دهند همین مقدار پولشان نیز در جایی امن و مطمئن قرار گیرد، گزینه بسیار مناسبی است.

همانطور که گفتیم بزرگترین حسن این روش سرمایه گذاری امنیت پول شماست، اما باید در نظر بگیرید که باتوجه به تورم و نرخ رشد هرساله آن، مبلغ زیادی در انتها به سپرده شما تعلق نخواهد گرفت.

خرید و فروش مستقیم سهام در بورس

براساس قانون بورس و اوراق بهادار، حداقل مبلغ سرمایه گذاری و خرید سهام در بورس 500 هزار تومان است. بنابراین سرمایه گذاری با 10 میلیون تومان برای خرید وفروش سهام بسیار خوب خواهد بود. البته نکات مهمی در این زمینه وجود دارد.

سرمایه گذاری در بورس و اوراق بهادار ریسک بالایی دارد و از طرف دیگر نیازمند این است که یا با روش های تحلیلی (بنیادی و تکنیکال) و رفتار بازار و خریدار و فروشنده و سیاست و اقتصاد آشنا باشید یا این کار را به صورت غیرمستقیم اقدام به خرید و  فروش بازار سرمایه کنید.

عرضه های اولیه در بورس

یکی دیگر از بهترین روش های سرمایه گذاری با 10 میلیون تومان، خرید عرضه های اولیه است. عرضه اولیه به سهامی اطلاق می شود که برای اولین بار در بازار بورس برای عموم عرضه می شود. این سهام معمولا قیمت بسیار پایینی عرضه شده و درصورت انتخاب درست سهم و شرایط خوب بازار در مدت کوتاهی می توانند به رشد برسند.

به عبارت دیگر شما با مبالغ بسیار کم (چند ده یا چند صد هزار تومان) می توانید چند عرضه اولیه خوب را شناسایی کرده و اقدام به خرید آن ها نمایید. این سهام محدودیت حداقل 500 هزار تومانی ندارند و با مبالغ کمتر نیز می توانید بخرید.

سرمایه گذاری در طلا و سکه

طلا و سکه از آن دست فلزات گرانبهایی است که همواره مورد توجه سرمایه گذاران قرار دارد. برای سرمایه گذاری با 10 میلیون تومان در طلا و سکه شما می توانید هم به روش فیزیکی اقدام به خرید طلا کنید هم در بورس.

در روش فیزیکی شما سکه های با ارزش ده میلیون تومان یا کمتر یا طلاهای آب شده و یا طلاهای گرمی را خریداری می کنید و خودتان از آن ها نگهداری می کنید. ریسک این روش بالا و امکان تقلب در آن نیز وجود دارد. از سوی دیگر در ازای هرگرم طلا شما به فروشنده باید کارمزد پرداخت کنید. همینطور باید مراقب دزدی و گم شدن آن ها نیز باشید.

در روش بورسی، سرمایه خود را یا گواهی سپرده طلا می خرید یا در صندوق های طلا سرمایه گذاری می کنید که نگران تقلبی بودن آن نیستید. در صندوق های مبتنی بر طلا سرمایه خرد سرمایه گذاران جمع شده و در گواهی سپرده سکه طلا و اوراق مبتنی بر طلا سرمایه گذاری می شود.

مزیت دیگری که این روش دارد این است که نقدشوندگی بالاتری نسبت به طلای فیزیکی دارد و شما می توانید با ثبت یک درخواست، اقدام به فروش نمایید.

صندوق های سرمایه گذاری

صندوق های سرمایه گذاری یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری با مبالغ کم است. این صندوق ها با دراختیار داشتن تیمی از افراد متخصص، سرمایه اندک افراد را جمع آوری و در گزینه های پرسود و بازده سرمایه گذاری می کنند. صندوق های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد که ریسک و بازده متفاوتی دارند.

برخی از مهم ترین صندوق های سرمایه گذاری عبارتند از:

  1. صندوق های با درآمد ثابت: این صندوق ها دارایی افراد را در جاهایی سرمایه گذاری می کنند که کمترین میزان ریسک را دارد. (سرمایه گذاری در اوراق بهادار کم رییکی مانند اوراق مشارکت، اوراق اجاره، اوراق خزانه). بنابراین بهترین گزینه برای افرادی است که از تحمل ریسک پایینی برخوردار هستند.
  2. صندوق های سهامی: مدیران صندوق های سهامی، عموما دارایی ها را در سهام سرمایه گذاری می کنند، ریسک این صندوق ها که متاثر از شرایط اقتصاد و بازار است، بسیار بالاست، اما از بازدهی بالایی نیز برخوردار هستند.
  3. صندوق مختلط: سررمایه گذاری ها در صندوق مختلط تقسیم می شود، به این صورت که نیمی از آن برای خرید سهام اختصاص می یابد و نیمی دیگر برای اوراق با درآمد ثابت. ریسک و بازده این نوع از صندوق های سرمایه گذاری نیز چیزی بین صندوق های سهامی و با درآمد ثابت است.
  4. صندوق شاخصی: نوع دیگری از صندوق های سرمایه گذاری که می توانید برای سرمایه گذاری با 10 میلیون تومان به آن توجه کنید، صندوق های شاخصی است. این صندوق ها دارایی های افراد را بر اساس چارچوب‌ ها و موازین تعریف شده در یکی از شاخص ‌های مورد نظر در بازار بورس، (به عنوان شاخص مبنا) برنامه ‌ریزی و مدیریت می ‌کنند. مانند شاخص کل هم وزن، شاخص طلا و …
  5. صندوق های بخشی: این صندوق با سرمایه گذاری در یک بخش به خصوص از اقتصاد یا یک صنعت خاص فعالیت می کنند.
  6. صندوق های اهرمی: همانطور که از نام این صندوق ها پیداست، از ابزار اهرم مالی برای به دست آوردن بازدهی چندبرابری استفاده می کنند.
  7. صندوق های سرمایه گذاری تضمین اصل سرمایه: اصل سرمایه در این صندوق ها تضمین می شود و همچنین به سرمایه سرمایه گذاران بازده تعلق می گیرد.

بنیاد حقوقی جاد آماده ارائه خدمات حقوقی در حوزه سرمایه گذاری های داخلی و بین المللی است. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با ما تماس بگیرید.

بازار رمزارزها

ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی، مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند. بلاک چین بستری برای رمزگذاری و خرید و فروش ارزهای دیجتال است. این ارزها شکل فیزیکی نداشته و به صورت دیجیتال خرید و فروش می شوند. حتما همانطور که حتما شنیده اید، بازار این ارزها طی چندسال اخیر بسیار داغ است و سرمایه گذاران با مبالغ کم و حتی زیاد را وسوسه می کند تا وارد این بازار شوند.

اما نکته بسیار مهم در سرمایه گذاری در این ارزها این است که بسیاری از آن ها پروژه های اسپم و کلاهبرداری است. از سوی دیگر ورود به این بازار نیاز به تخصص و تجربه و یادگیری روش های تحلیلی دارد و از آنجایی که هیچ پول فیزیکی رد و بدل نمی شود، نباید بی گدار به آب بزنید.

این ارزها غیرمتمرکز بوده و تحت نظارت هیچ دولت و نهادی نیست. بنابراین از ریسک بسیار بالایی برخوردار هستند.

بازار فارکس

بزرگترین بازار مالی جهان بازار فارکس است. این بازار به خرید و فروش انواع ارزهای دنیا اختصاص دارد. با اینکه با مبالغ کم نیز می توانید در این بازار سرمایه گذاری کنید، اما نیاز به یادگیری روش های تحلیل بازار و پیش‌ بینی قیمت ارزها دارید. بنابراین اگر تخصص ندارید وارد این بازار نشوید.

خرید و فروش ارزهای گوناگون

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری با 10 میلیون تومان خرید و فروش ارزهای مختلف از جمله دلار و پوند و … است. با این کار در زمانی که قیمت این ارزها پایین می آید اقدام به خرید می کنید و زمانی که قیمت ها بالا رفت می توانید بفروشید. این روش نیز نیازمند تحلیل بازار و شناسایی رفتار بازار است.

بازار ارزها به شدت متاثر از شرایط سیاسی و اقتصادی جامعه است و بنابراین ریسک بالایی دارد. پس بدون شناخت وبازار و علم تجزیه و تحلیل، سرمایه خود را به خطر نیاندازید.

مزایا و معایب سرمایه گذاری با 10 میلیون تومان

سرمایه گذاری با مبالغ کم دامنه زیادی را در بر می گیرد و موارد مختلفی وجود دارد که می توانید روی آن ها سرمایه گذاری کنید. بنابراین نگران اینکه 10 میلیون تومان پول کمی است نباشید.همچنین به دلیل شرایط امروزی و نوسانات زیاد بازارهای مالی می توانید برای شروع یک سرمایه گذاری بزرگتر با این مبلغ و حتی کمتر شروع کنید و یکدفعه به سراغ پول های بزرگ نروید.

اما در سرمایه گذاری با مبالغ کم به خصوص برای افرادی که تمام سرمایه شان همین 10 میلیون است، موضوع کمی متفاوت است. ممکن است نتوانند سرمایه گذاری خود به بازده مورد نظرشان برسانند و حتی ممکن است کل سرمایه خود را نیز از دست بدهند.یکی دیگر از معایب سرمایه گذاری با مبالغ کم، این است که فرصت های پیش روی شما آنقدر بزرگ نیست که انتظار داشته باشید مانند سرمایه گذاری های بزرگ، زندگی شما را زیر و رو کند. بنابراین باید استمرار داشته باشید و با علم و اگاهی و انتخاب روش درست سرمایه گذاری، کم کم سرمایه خود را افزایش دهید.

سخن پایانی

در این مطلب با روش های سرمایه گذاری با 10 میلیون تومان و حتی مبالغ کمتر آشنا شدیم. چیزی که بین همه این روش ها مشترک است این است که باید از دانش خوبی برخوردار باشید یا از یک متخصص باتجربه و مطمئن استفاده کنید تا سرمایه خود را به بازدهی برسانید.هرکدام از این روش ها از ریسک و بازده مختلفی برخوردار است و قبل از اینکه یکی یا چند مورد از این روش های سرمایه گذاری را انتخاب کنید حتما نسبت به ریسک و بازده ان ها تحقیق کنید. روحیه ریسک پذیری شما نیز بسیار مهم است، آن را دست کم نگیرید.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *