مقالات آموزشی رایگان موسسه حقوقی دکتر بهنیایی

دوره آموزش جامع داوری حقوقی و تجاری

دوره آموزش جامع داوری حقوقی و تجاری

دوره آموزش داوری حقوقی و تجاری

منظور از دوره حقوقی و داوری چیست؟

چرا ما به دنبال دوره آموزش جامع داوری حقوقی و تجاری هستیم؟ حقوق داوری نیاز به آموزش تخصصی دارد؟ داور باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟ آموزش داوری چه معایبی می تواند داشته باشد؟ در دوره آموزش جامع داوری حقوقی و تجاری چه مواردی آموزش داده می شود؟

برای شرکت در دوره های دوره های آموزشی ممکن است، با هریک از این سوالات مواجه شویم که برای پاسخ به آن لازم است که مقاله زیر را مطالعه کنید.

اهمیت دوره آموزش جامع داوری حقوقی و تجاری در چیست؟

باتوجه به شرایط امروزی و کنش هایی که بین افراد پیش می آید، و همچنین روند طولانی دادگاه ها افراد ترجیح می دهند که مسائل خود را به داور واگذار کنند.

اما اینکه داور کیست و چه شخصی داور را مشخص می کند و اهمیت دوره آموزش جامع داوری حقوقی و تجاری در چیست مستلزم آن است که بدانیم بیشتر افراد برای مثال در شرکت ها و تنظیم قرار دادها برای آن که طبق قراردای بعدا با مشکل مواجه نشوند و اختلافات پیش آمده در کمترین زمان ممکن حل و فصل شود.

بنابراین قبل از پرداختن به اهمیت دوره آموزش جامع داوری حقوقی و تجاری باید تاکید کنیم به اهمیت شخصی که تحت عنوان داور انتخاب می کنیم، چرا که اگر شخصی را انتخاب کنیم که با اصول داوری به درستی آشنایی نداشته باشد، گاها هزینه هایی سنگین تر از روند معمول و یا روندی طولانی تر از روند قضاوت را باید طی کنیم.

اهمیت دوره آموزش جامع داوری حقوقی و تجاری در چیست؟ | دکتر بهنیایی

اهمیت دوره آموزش جامع داوری حقوقی و تجاری در چیست؟ | دکتر بهنیایی

انواع داوری های حقوقی

داور های حقوقی انواعی دارد که دانستن آن برای انتخاب بهترین دوره آموزش جامع داوری حقوقی و تجاری حائز اهمیت است.

انواع داور های حقوقی به شرح ذیل است:

  1. داوری اختیاری
  2. داوری اجباری

داوری اختیاری: گاهی افراد برای حل اختلافات احتمالی در انعقاد قرار داد، ذیل همان قرارداد یا طی یک توافق نامه جداگانه شخص را به عنوان داور انتخاب می کنند که به حل و فصل اختلافات بین آنان بپردازد که در دوره آموزش جامع داوری حقوقی و تجاری به صورت مبسوط بیان می شود.

داور می تواند یک شخص باشد یا چند نفر اما بهتر است که سه شخص به عنوان داور انتخاب شود. گاها پیش می آید که طرفین انتخاب داور را به شخص دیگری واگذار می کنند که این شخص می تواند حقیقی باشد یا حقوقی اما لازم به ذکر است که هنگام نوشتن توافقنامه برای انتخاب داور برای نکاتی را مد نظر داشت که عبارت از:

  • مواردی که در صورت بروز اختلاف به داور ارجاع داده می شود
  • مشخصات کامل داور
  • در صورتی که تعداد داوران بیشتر از یک نفر است باید تعداد دقیق نوشته شود

داوری اجباری: گاهی اوقات انتخاب داور و ارجاع به داوری حاصل توافق بین طرفین اختلاف نیست بلکه الزامیست از جانب قانون گذار که با توجه به موضوع اختلاف به داوری ارجاع داده می شود که این امر برای طرفین دو مزیت دارد:

  • از آنجایی که قاضی رسیدگی کننده را خودشان انتخاب می کنند نتیجه را راحت تر قبول می کنند حتی اگر رای به نفع آنها نباشد
  • داور در جهت رفع مشکلات افراد را به هم نزدیک تر می کند که این امر موجب نزدکی طرفین به هم می شود

مزایای دوره آموزش جامع داوری حقوقی و تجاری

داوری مزایای بسیار زیادی هم برای شخص داور و هم برای برای افرادی که داور را انتخاب می کنند دارند از این جهت دوره آموزش جامع داوری حقوقی و تجاری از اهمیت زیادی برخوردار است که این مزایا عبارت اند از:

  1. آموزش سرعت در رسیدگی
  2. آموزش تخصصی رسیدگی به اختلاف
  3. آموزش های شکلی و ماهوی داوری

نکاتی که در دوره آموزش جامع داوری حقوقی و تجاری  مورد بررسی قرار می گیرد

  1. طرفین می توانند با حداقل زمان و کمترین هزینه اختلافات قراردادی یا مدنی خود را حل کنند.
  2. ذکر مشخصات داور، موارد مورد داوری و تعداد داور ها الزامی است.
  3. ارائه مدارک و مستندات به برای صدور رای توسط داور ضروری است.

موارد گفته شده جز نکات مهمی است که در بحث داوری باید به آن توجه شود و در دوره آموزش جامع داوری حقوقی و تجاری به آن ها پرداخته می شود.

لازم است بدانیم که داور نمی تواند خارج از مقررات عمل کن، اما در این راستا می تواند از افراد صاحب نظر کمک بگیرد.

نکاتی که در دوره آموزش جامع داوری حقوقی و تجاری  مورد بررسی قرار می گیرد | دکتر بهنیایی

نکاتی که در دوره آموزش جامع داوری حقوقی و تجاری  مورد بررسی قرار می گیرد | دکتر بهنیایی

چه مواردی قابلیت ارجاع دادن به داوری را ندارند

در دوره آموزش جامع داوری حقوقی و تجاری علاوه بر ذکر مواردی که قابلیت ارجاع به داوری را دارند، به بیان مواردی که قابلیت ارجاع ندارند نیز پرداخته می شود، موارد ذیل به بیان این موارد می پردازد.

  • اصل نکاح
  • ورشکستگی
  • امور کیفری
  1. اصل نکاح: به طور خلاصه آنچه که در دوره آموزش جامع حقوقی و تجاری در ارتباط با اصل نکاح گفته می شود این است که اینکه ازدواجی صورت گرفته است یا خیر؟ اثبات کردن وجود نسب و.. قابل ارجاع به داوری نیست.
  2. ورشکستگی: در ورشکستگی هم امکان تراضی برای انتخاب داور و حل و فصل دعاوی  ناشی از ورشکستگی وجود دارد. ولی برای صدور حکم ورشکستگی امکان ارجاع به داوری وجود ندارد.
  3. امور کیفری: تمامی امور کیفری حتی اگر قابل کذشت باشند قابل ارجاع به داوری نیستند اما اگر طرفین دعوای کیفری دچار ضرر و زیان شوند قابل ارجاع می باشد که در دوره آموزش جامع داوری حقوقی و تجاری به صورت تفصیلی بیان می شود.

بیان دخالت محاکم در دوره آموزش جامع داوری حقوقی و تجاری

همانطور که در موارد بالا گفته شد نقش داور به دلیل کم شدن هزینه ها و همچنین وارد نشدن به مراحل پر پیچ و خم محاکم قضایی است. البته به این معنا نیست که محاکم قضایی هیچگونه نظارتی نداشته باشند. در دوره آموزش جامع داوری حقوقی و تجاری به نظارت نسبی محاکم به داوری پرداخته می شود.لازم به ذکر است که نظارت به صورت زیر است:

  1. نظارتی
  2. کنترلی
  3. مساعدتی

با این اوصاف دخالت دادگاه ها دارای چارچوب خاصی است و منافاتی ایجاد نمی کند با این موضوع که طرفین قرارداد یا دعاوی قصد دارند اختلافات خود را به صورت خصوصی حل و فصل کنند و خواستار عدم دخالت محاکم قضایی هستند.

هزینه های دوره آموزش داوری حقوقی و تجاری

با توجه به اینکه داوری در سال های اخیر پررنگ تر شده است، افراد زیادی به این سمت کشیده شده اند و دانشجویان و وکلا بابت  دوره آموزش داوری حقوقی و تجاری هزینه های زیادی را پرداخت می کنند. این دوره ها مبلغ ثابتی ندارند و با توجه به خدماتی که موسسه ارئه می دهد مبلغ تعیین شده متغییر است.

اما سوال این است که کدام دوره آموزش جامع داوری حقوقی و تجاری  از جه کیفیت مناسب است؟ کدام موسسه کمترین هزینه با بالاترین کیفیت و بیشترین خدمات را ارائه می دهد؟ برای پاسخ به هر کدام از این سوالات ادامه مطالب را دنبال کنید.

هزینه های دوره آموزش داوری حقوقی و تجاری | دکتر بهنیایی

هزینه های دوره آموزش داوری حقوقی و تجاری | دکتر بهنیایی

دوره آموزش جامع داوری حقوقی و تجاری دکتر بهنیایی

اگر به دنبال یک موسسه برای برگزاری  دوره آموزش جامع داوری حقوقی و تجاری ، با ارائه جدیدترین مطالب در این حوزه و صدور مدرک معتبر و کمترین هزینه می باشید. پیشنهاد ما به شما موسسه دکتر بهنیایی است. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی زیر به صورت رایگان و کاملا تخصصی مشاوره بگیرید

راه های ارتباطی برای مشاوره رایگان دوره آموزش حقوقی و تجاری دکتر بهنیایی

شماره تلفن:

آدرس شعب:

  • میدان ونک، خیابان ملاصدرا، نبش کنارگذر کردستان، پردیس نواوری های حقوقی و قضایی
  • جردن، خیابان ولیعصر ، روبرو پارک ملت، نبش سلطانی، پلاک ۲۶۰۹،طبقه ۱۳
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *