مقالات آموزشی رایگان موسسه حقوقی دکتر بهنیایی

شرایط اخذ مجوز داوری

شرایط اخذ مجوز داوری | بنیاد حقوقی دکتر بهنیایی

شرایط اخذ مجوز داوری چگونه است ؟

ابتدا بیایید با داور و چکونگی کار وی اشنا شویم . داور شخص ثالثی است که به حل و فصل مشکلات بین دو نفر می پردازد. نکته در این است که این مراحل کم هزینه تر و سریع تر انجام می پذیرد همچنین در این رروش نیازی به مراجعه به دادگاه نیست .

در این روز های شلوغ که امار طلاق و مشکلات این چنینی افزایش یافته شما می توانید با انتخاب یک داور روند کار خود را سریع تر کنید همچنین هزینه بسیار کمتری بپردازید و نگران حل و فصل اختلافات نباشید.

شرایط اخذ مجور داوری در ایران :

شخصی که میخواهد مجوز یا پروانه داوری خود را بگیرد ابتدا باید در دوره های داوری شرکت کند و پس از اتمام ان و دریافت مدرک داوری حقوقی میتواند ازمون داوری دهد در این صورت قبولی یک سری از موسسات داوری حقوقی معتبر به وی مجوز داوری تقدیم میکنند . لازم به ذکر است که مجوز داوری برای داوران الزامی نیست و این مجوز برای نشان دادن خبره بودن شخص است .

البته برخی از مردم ترجیح می دهد داوری دعوای خود را به شخصی خبره در این کار بدهند . که یکی از راه های انتخاب داور خبره , همین مجوز داوری وی است .

بنیاد حقوقی داوری دکتر بهنیایی با سابقه بالای 20 سال به شما کمک میکند تا دوره های داوری خود را با منصفانه ترین هزینه بگذرانید و سپس نسبت به شرایط اخذ مجوز داوری اطلاعات کسب کنید و پروانه داوری خود را بگیرید.

شرایط اخذ مجوز داوری با ازمون قوه قضاییه :

شما برای انجام دادن هرکاری ابتدا نیاز به اموزش دارید . نهاد های قضایی باید از صلاحیت شما برای داوری حقوقی به نحوی مطلع شوند که یکی از این روش ها ازمون است . بنابراین پس از تکمیل اموزش های خود قوه قضاییه ازمونی ترتیب می دهد که این ازمون ها یکبار در سال در زمان مشخص از داوران دارای صلاحیت گرفته می شود پس از قبولی در ازمون ها می توانید نسبت به گرفتن مدرک و مجوز داوری خود که یک مزیت برای شما محسوب می شود اقدام کنید.

موسسه حقوقی دکتر بهنایی با برگزاری انواع دوره های داوری حقوقی شما را تبدیل به داوی خبره و کارازموده می کند.

شرایط اخذ مجوز داوری با تحصیلات قبلی در رشته حقوق :

ممکن است هم اکنون شما بدون جواز داوری در مکانی مشغول باشید و چندین سال پیش دوره های داوری خود را به اتمام رسانده باشید اما اکنون بخواهید نسبت به گرفتن پروانه داوری خود اقدام کنید اما ندانید شرایط اخذ مجوز داوری چگونه است . حوزه های تخصصی داوری بر اختلافات خانوادگی ، اختلافات مالی یا اختلافات ساخت و ساز و غیره دلالت دارد.

در این مقاله ما به تمامی سوالات شما در رابطه با شرایط اخذ مجوز داوری و پروانه داوری پاسخ می دهیم.

ایا شرایط اخذ مجوز داوری برای تمامی افراد مانند هم است ؟

باید به این نکته توجه داشته باشیم که اخذ مجوز داوری شامل یکسری از افراد نمی شود برای مثال :

  • تمامی افرادی که در دادگاه ها و دادسرا ها فعالیت میکنند اجازه دریافت پروانه داوری را ندارند
  • کارمندان قضایی و قاضی ها نیز نمیتوانند نسبت به اخذ مجوز داوری اقدام کنند.
  • همچنین اشخاصی که اهلیت قانونی ندارند اجازه کسب پروانه داوری را ندارند.

برای اطلاع از شرایط اخذ مجوز داوری حتما پیش از اقدام باید نکاتی را در نظر بگیرید.

شرایط اخذ مجوز داوری از موسسات حقوقی :

این روز ها موسسات و بنیاد های حقوقی و وکالتی بسیاری در کلانشهر ها برای یاری رساندن به شهروندان تاسیس شده اند. شما برای گرفتن مجوز داوری ابتدا باید ازمون های قوه قضاییه را پشت سر بگذارید و سپس اگر مایل بودید میتوانید برای اخذ مجور داوری و پروانه داوری خود اقدام کنید . یکی از بهترین موسساتی که دارای مجوز معتبر و قابل ترجمه است موسسه حقوقی داوری دکتر بهنایی می باشد . که پس از گذارندن دوره های داوری نیز در صورت پیشرفت چشم گیر شما میتوانید در این موسسه فعالیت خود را اغاز کنید.

سرعت عمل بسیار بالا، هزینه‌های معمولا کمتر، رضایت بیشتر طرفین اختلاف از نتیجه رسیدگی، آزادی عمل بیشتر طرفین اختلاف در تعیین داور و قانون حاکم و… از مزایای داوری هستند که بسیاری از افراد را به سمت استفاده از داوری و همچنین ثبت موسسه داوری سوق می‌دهد.

شرایط تاسیس موسسه های داوری حقوقی :

وکلای متخصص و داوران خبره ای که در این موسسه فعال هستند به مشتریان و افراد و شرکتها مشاوره و خدمات داوری ارائه می دهند و و شما می توانید پروانه داوری حقوقی را از طریق این موسسه با دوره های آموزشی دقیق و مدون به دست آورید. به عبارتی بنیاد حقوقی دکتر بهنیایی شما را برای شرکت در آزمون قوه قضاییه و دریافت پروانه داوری حقوقی یاری می نماید.

با کمک موسسه حقوقی بهنیایی دیگر نیاز نیست در دادگاه حضور داشته باشید. داوران به کمک شما می آیند و خود شما نیز می توانید با اخذ پروانه داوری حقوقی از قوه قضاییه درجرگه ی داوران قرار بگیرید .

برای ثبت یک موسسه حقوقی داوری حداقل دو تن از شرکای موسسه باید دارای پروانه وکالت دادگستری باشند همچنین نداشتن سابقه کیفری, مدارک شناسایی و هویتی عضو نبودن در سایر موسسات حقوقی مشابه، عدم محرومیت از وکالت و… نیز باید رعایت شوند.

پس از ثبت موسسات حقوقی موسسان باید در تلاش باشند تا داوران داخلی و بین المللی را برای موسسه خود جذب کرده تا انواع پرونده های داوری را بررسی کنند.

روند ثبت موسسات داوری حقوقی :

  1.   تکمیل فرم اطلاعات عمومی موسسه (انتخاب نوع شرکت و موسسه غیرتجاری)
  2. تکمیل فرم اطلاعات متقاضی ثبت موسسه (مشخصات، نشانی و…)
  3. ارائه ۵ نام پیشنهادی برای موسسه داوری با رعایت مقررات مربوط به انتخاب نام شرکت
  4. تشریح موضوع فعالیت موسسه (فعالیت در زمینه ارائه خدمات داوری)
  5. تشریح میزان سرمایه موسسه
  6. قید نام و مشخصات هویتی کامل موسسان (نام، کد ملی و نشانی، منصب و…)
  7. ذکر نام شعب و نمایندگی‌های موسسه داوری در صورت وجود
  8. انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار شرکت برای چاپ آگهی‌های مربوط به موسسه غیرتجاری (مثلا انتخاب روزنامه آرمان)
  9. درج اظهارنامه ثبت شرکت و موسسه
  10. ثبت اساسنامه موسسه داوری
  11. ارسال دیجیتال مدارک و اسناد خواسته شده در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها
  12. ارسال فیزیکی مدارک به اداره ثبت شرکت‌ها از طریق اداره پست
  13. دریافت تاییدیه نهایی اداره ثبت شرکت‌ها
  14. انتشار آگهی ثبت موسسه در روزنامه رسمی و شروع فعالیت موسسه داوری

شرایط اخذ مجوز داوری و دوره های داوری در موسسه حقوقی دکتر بهنیایی :

دکتر بهنام بهنیایی با سال ها تجربه در حوزه داوری با زیرمجموعه 2700 وکیل و داور با سابقه 20 ساله سال هاست که به شهروندان گرامی در تمامی حوزه های حقوقی یاری می رسانند. همچنین با برگزاری دوره های مختلف داوری داوران و وکلای خبره به جامعه عرضه کرده اند. با کمک موسسه حقوقی بهنیایی دیگر نیاز نیست در دادگاه حضور داشته باشید. داوران به کمک شما می آیند و خود شما نیز می توانید با اطلاع از شرایط اخذ مجوز داوری مدرک داوری خود را تهیه کنید و فعالیت خود را شروع کنید.

داوران موسسه حقوقی بهنیایی در ایران و سایر کشورها حکم های قطعی صادر می کنند. حکم های قطعی و لازم الاجرا. در این نهاد ارزشمند، تمامی پرونده های حقوقی تقسیم بندی می شوند و دوره های آموزشی بسیاری برای انواع داوری ارائه می شود.

دوره های آموزشی موسسه داوری بهنیایی عبارتند از :

  • دوره حضوری داوری حقوقی بین المللی و داخلی سطح یک
  • دوره تربیت متخصص داوری بین المللی و داخلی سطح دو
  • دوره جامع تربیت داوری حقوقی (داخلی و بین المللی) سطح دو
  • تور آموزشی مهارتی تخصصی داوری حقوقی

منظور از قرارداد داوری چیست ؟

طرفین تجاری با معاملاتی که انجام می دهند ممکن است به اختلاف نظر بخورند ازین رو یک قرارداد با داوری که هر دو طرف ان را قبول داشته باشند می نویسند تا در صورت بروز اختلاف احتمالی بین شرکا این داور مشکلات را حل و فصل کند و با رایی قاطع پاسخگوی دو طرف باشد .

شرایط اخذ مجوز داوری و ثبت موسسه داوری در ایران کجاست ؟

موسسات داوری از جمله موسسات غیرتجاری هستند. ثبت انواع شرکت تجاری و غیرتجاری در حال حاضر زیر نظر اداره ثبت شرکت‌ها انجام می‌شود. به همین خاطر، متقاضیان ثبت مو‌سسه داوری باید از طریق سامانه اداره ثبت شرکت ها اقدام کنند.

ایا تمامی دعاوی امکان ارجاع به داوری دارند؟

چهار دسته از دعاوی این امکان را ندارند. دعاوی کیفری، دعاوی مربوط به نکاح و طلاق، دعاوی مربوط به ورشکستگی و دعاوی مربوط به اموال عمومی و دولتی قابلیت ارجاع به داوری را ندارند. هر یک از این دعاوی نهاد حل اختلاف مخصوص به خود را دارند.  ازین رو در صورتی که دعوا و اختلاف شما جزو 4 دسته بالا نبود می توانید به داوران خبره مراجعه کنید و دعوا را حل و فصل کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *