مقالات آموزشی رایگان موسسه حقوقی دکتر بهنیایی

شرایط ثبت موسسه داوری چگونه است؟

شرایط ثبت موسسه داوری

در حال حاضر برای ثبت موسسه ی داوری باید دو تن از شرکا وکیل باشند به علاوه یک سری شرایط هم در ایشان احراز شود از جمله اینکه محکومیت کیفری و انتظامی نداشته باشند دوم اینکه در سایر موسسات حقوقی مشابه هم عضو نباشند

موسسه داوری را کجا ثبت کنیم؟ برای ثبت موسسه داوری باید از سامانه ی اداره ثبت شرکت ها اقدام کنیم ؛ البته ابتدا باید شرایط موسسان احراز شود و سپس اجازه ی ثبت موسسه داده می شود.

ثبت موسسه داوری چه مراحلی دارد؟

ثبت موسسه ی داوری ۱۴ مرحله دارد که در اینجا آنها را متذکر می شویم:

اول: تکمیل فرم اطلاعات عمومی موسسه مثل انتخاب نوع موسسه که باید موسسه غیرتجاری باشد.

دوم: در این مرحله از ثبت موسسه داوری باید اطلاعات متقاضی تکمیل شود از جمله مشخصات و نشانی او و غیره

 سوم: در مرحله ی سوم از ثبت موسسه داوری باید پنج اسم برای اسم موسسه داوری پیشنهاد شود؛ در انتخاب این اسامی باید مقررات مربوط به انتخاب نام شرکت رعایت شود.

چهارم: انتخاب موضوع فعالیت موسسه داوری (ارائه ی خدمات داوری و غیره) پنجم- بیان میزان سرمایه موسسه

 ششم: مشخصات هویتی همه ی موسسین باید ذکر شود.

هفتم: اگر موسسه داوری شعبه یا نمایندگی دارد باید حتما قید شود.

هشتم; در این مرحله از ثبت موسسه داوری باید روزنامه ی کثیرالانتشاری که برای چاپ اگهی های موسسه در نظر گرفته شده است انتخاب شود.

نهم: در ادامه ی مراحل ثبت موسسه داوری به درج اظهارنامه ی ثبت شرکت و موسسه میپردازیم.

دهم: سپس اساسنامه ی موسسه داوری را ثبت می کنید

یازدهم: ابتدا مدارک و اسنادی که خواسته شده به صورت دیجیتال ارسال می کنیم

دوازدهم: از طریق اداره ی پست باید فیزیکی مدارک نیز به اداره ی ثبت شرکت ها ارسال شود

سیزدهم: اگر همه ی اطلاعات ارسالی ها مورد تایید اداره ثبت شرکت ها باشد، یک تاییدیه ی نهایی از طرف اداره ثبت شرکت ها ارائه می شود.

چهاردهم: بعد از طی همه ی مراحل ثبت موسسه داوری به درستی می توان اگهی ثبت موسسه را در روزنامه رسمی منتشر کرد و رسما فعالیت موسسه را اغاز نمود

معمولا چقدر زمان میبرد تا اداره ی ثبت شرکت ها تایید یا عدم تایید ثبت موسسه داوری را اعلام کند؟ معمولا یک ماه از زمان ثبت موسسه داوری زمان میبرد تا سامانه ثبت شرکت ها تایید یا عدم تایید مجوز ثبت موسسه داوری را اعلام کند

چه دعاوی قابل ارجاع به موسسات داوری هستند؟

برخی از دعاوی که جنبه ی عمومی و دولتی دارند امکان ارجاع به داوری را ندارند از جمله دعاوی مربوط به نکاح و طلاق، دعاوی مربوط به ورشکستگی، دعاوی مربوط به امور کیفری و دعاوی مربوط به اموال عمومی و دولتی.

اما سایر دعاوی مدنی و تجاری قابل ارجاع به داوری هستند که موسسه داوری دکتر بهنیایی در این زمینه پاسخگوی نیازهای شما است و میتوانید دعاوی خود را به موسسه ی ما ارجاع دهید.

آیا موسسه ی داوری می تواند داوری موردی انجام دهد یا داوری موسسات داوری فقط منحصر به داوری سازمانی است؟

خیر موسسات داوری انحصارا داوری سازمانی انجام نمی دهند بلکه خدمات داوری موردی توسط موسسات نیز قابل ارائه است؛ در واقع خدمات یک موسسه ی داوری می تواند یک سازمان داوری باشد؛ اما این در زمانی است که موسسه ی داوری قواعد خاصی برای داوری در نظر گرفته باشد و طرفین نیز آن قواعد را حاکم بر دعوای خود بدانند و طبق قواعد آن بخواهند که به دعوای ایشان رسیدگی شود.

آیا درآمد موسسه ی داوری خوب است؟

از آنجایی که بسیاری از افراد ترجیح می دهند اختلافات خود را خارج از دادگاه حل و فصل نمایند و به داوری روی می آوردند درآمد موسسات داوری و داوران قابل قبول است؛ ضمن اینکه امروزه افراد نسبت به گذشته آگاهی بیشتری به مزایای داوری پیدا کرده اند.

بهترین موسسه داوری کدام است؟

بهترین موسسه ی داوری موسسه ای است که علاوه بر اینکه از تجربه ی خوبی در این زمینه برخوردار است مدیریت موفقی هم داشته باشد؛ موسسه بین المللی داوری دکتر بهنیایی با مدیریت عالی دکتر بهنیایی در طی این سال ها توانسته است علاوه بر فرهنگ سازی گسترده بین مردم جامعه برای آشنایی بیشتر ایشان با داوری و ارجاع بیشتر امور خود به داوری، تعداد زیادی دانشپذیر نیز تربیت کرده و به جامعه بفرستد تا هر کدام از ایشان بتوانند باری را از روی دوش نهاد قضایی بردارند و در کاهش ورودی پرونده های دادگستری نقش مهمی را ایفا کند.

آیا میتوان نمایندگی موسسه داوری دکتر بهنیایی را گرفت؟

شرایط دریافت نمایندگی چه چیزی است؟ کسانی که در دوره های داوری دکتر بهنیایی شرکت میکنند در صورتی که شرایط همکاری خوبی داشته باشند می توانند در بخش نمایندگی سایت درخواست خود را ثبت کنند تا شرایط ایشان مورد بررسی قرار بگیرد.

آیا ثبت موسسه ی داوری بهتر است یا فعالیت به صورت داور مستقل؟

این امر جواب ثابتی نمی تواند داشته باشد و کاملا بستگی به روحیات افراد دارد که ترجیح می دهند به صورت مستقل فعالیت داشته باشند یا اینکه در  قالب موسسه کار کنند و بیشتر نقش یک مدیر را ایفا کنند تا در عمل خود وارد حوزه ی کاری شوند.

آیا یک داور مستقل هم میتواند یک دفتر کار برای خود راه اندازی کند؟

بله فعالیت به عنوان داور مستقل منع قانونی ندارد و افراد می توانند یک دفتر کار تاسیس کنند و در قالب یک دفتر اداری فعالیت های داوری خود را آغاز کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ی ثبت موسسه ی داوری و ورود به بازار کار داوری با ما تماس بگیرید.

02171057113

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *