وکالت و داوری دعاوی

وکالت برای جانبازان

وکالت برای جانبازان

پس از جنگ تحمیلی ایران با عراق در جامعه عزیزانی حضور دارند که جانبازان جنگ تحمیلی نامیده می شوند. افرادی که با شجاعت و از جان گذشتگی در مقبل ارتش تا دندان مصلح عراق مقاومت کردند و رزمیدند و در این راه از چشم و پا و دست خود گذشتند و جان و سلامتی خود را پیشکش کردند. وقتی دیگران در آرامش به کار و زندگی خود مشغول بودند این جانبازان بودند که این آسایش را برای آنان فراهم کردند. واضح است که برای چنین افرادی باید مزایا و امکانات رفاهی خاصی در نظر گرفته شود . اینان جزو مفاخر جامعه ی ما هستند. وکالت برای جانبازان درباره ی دریافت حق و حقوق آنها است.

لازم به ذکر است بیشتر جانبازان جنگ تحمیلی و خانواده ی آنان در شرایط سختی به سرمی برند. جانبازان از نظر سلامتی دچار مشکلات گوناگونی هستند و به غیر از رنج و مشقت ناشی از آسیب‌های جنگی آنها از نظر اقتصادی هم با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران نهادی است که در ایران به حق و حقوق و وضعیت جانبازان و خانواده های آنان رسیدگی می کند.

بنیاد شهید برای جانبازان چه امکاناتی درنظر می گیرد؟

جانبازان به نسبت صدماتی که متحمل شده اند در گروه بندی درصد جانبازی قرار می گیرند. این عزیزان با از جان گذشتگی خدمات ارزنده ای به سرزمین شهید پرور ما کرده اند و در مورد ایشان نمی توان حق مطلب را ادا کرد. طبیعی و منطقی است که جانبازانی که متحمل آسیب های بدنی بیشتری شده اند از حق و حقوق و امکانات بیشتری باید بهره مند شوند. لازم به ذکر است این عزیزان در حال حاضر مشکلات بسیاری دارند و گرفتار هزینه های سرسام آور درمان و خانواده هستند و بنیاد شهید و امور جانبازان مسئول رسیدگی به حق و حقوق آنان است.

رییس بنیاد شهید توسط رهبر و ریاست جمهوری تعیین می شود. بنیاد شهید یک شخصیت حقوقی است که بدون هیچ واسطه ای مستقیم زیر نظر بنیاد رهبری اداره می شود.

جانبازان با مشکلات روحی و جسمی و اقتصادی در حال دست و پنجه نرم کردن هستند و اگر جانباز عزیز می خواهد به حق و حقوق خود آگاه شود و به حق و حقوق خود دست یابد می تواند از وکلای زبده ی موسسه حقوقی دکتر بهنیایی کمک بگیرد.

از مشکلات جانبازان هرچه بگوییم کم است.

می توان گفت جانبازان یا مستمری نمی گیرند یا کم مستمری می گیرند یا مستمری آنان با تاخیر بسیار پرداخت می شود. افراد جانباز به دلیل آسیبهای شدید جسمی و یا روحی دیگر نمی توانند کار کنند و یا شغل مناسبی داشته باشند گاهی حتی باید در آسایشگاه یا بیمارستان بستری باشند. در این شرایط باید جانبازان مستمری مکفی داشته باشند و بیشتر آنها نه تنها مستمری مکفی ندارند بلکه همان مستمری اندک با تاخیر به آنان پرداخت می شود. خیل عظیمی از جانبازان شغل مناسب و درآمد کافی ندارند ، آنچه گفته شد مشت نمونه خروار است.

با این وجود بیشتر افراد جامعه تصور می کنند جانبازان از امکانات رفاهی و مزیتهای فوق العاده ای در جامعه برخوردارند و مشکلات حقوقی ندارند. بیشتر افراد تصور می کنند که فرزندان و یا خانواده جانبازان هم از امکانات رفاهی خاصی برخوردارند. بیشتر افراد تصور می کنند این که فرزند یک جانباز از سربازی معاف می شود یعنی یک مزیت خاص . اما اگر به مشکلاتی که جانبازان با آن روبرو هستند درک و شناخت داشته باشیم متوجه می شویم که جانبازان چقدر کمبود و ضعف دارند و اصلا” حق مطلب درباره ی آنان ادا نشده است. فرزندان شهدا و جانبازان از نعمت داشتن پدر یا از نعمت داشتن یک پدر سالم برخوردار نبوده اند. یک ایثارگر همیشه در رنج و درد جسمی است و مرتب با بیماری و رنج دسته و پنجه نرم می کند و خانواده ها و به خصوص فرزندان جانبازان در این زمینه مشکلات زیادی دارند. این جانبازان نه تنها مشکلات جسمی و روحی دارند بلکه از نظر اقتصادی فشار زیادی بر آنها و خانواده ی محترمشان وارد می شود.

مشاوره ی حقوقی به ایثارگران جنگ تحمیلی

مشاوره ی حقوقی ایثارگران جنگ تحمیلی به طور خاص به مسایل و مشکلات و به دست آوردن حق و حقوق جانبازن و خانواده ی ایشان می پردازد. معمولاٌ سوالات مشخصی از وکلا درباره این موضوع پرسیده می شود که عبارتند از:

هر ایثارگری به نسبت درصد جانبازی خود از چه حق و حقوقی برخوردار می شود و آیا این درست است که جانبازانی که بیش از 25 درصد جانبازی دارند از حق و حقوق بیشتری برخوردارند؟

در چه مواردی فرزندان جانبازان می توانند از حق و حقوقی خاص بهره مند شوند ؟

به طور کلی فردی که ایثارگر است از چه خدمات رفاهی می تواند بهره مند شود و استفاده کند ؟

و یک سوال مهم این است که آیا فرزندان ایثارگران در کنکور سراسری از امتیاز خاصی بهره مند می شوند؟

سئوالات بالا سئوالاتی هستند که ممکن است شما هم با آنها روبرو باشید و در این صورت ما پیشنهاد می کنیم برای یافتن جواب سوالات بالا و دیگر سوالات با موسسه حقوقی دکتر بهنیایی تماس بگیرید.

از دیگر مشکلات جانبازان بگویید.

یکی از مشکلاتی که ایثارگران با آن روبرو هستند این است که همان طور که می دانید جانبازان دچار بیماریهای مزمن و سخت هستند و اولین چیزی که یک بیمار با آن روبرو می شود تهیه ی داروهای مربوط به بیماری خاص خود است که امروزه با وجود تورم و تحریم ها جانبازان برای تهیه ی داروهای خود مشکلات فراوانی دارند که بنیاد شهید و امور ایثارگران بهتر است راهی برای حل این مشکل ارائه دهد. به خصوص بیماران شیمیایی جانباز که دچار مشکلات تنفسی هستند در اولویت قرار دارند.

یکی دیگر از مشکلات جانبازان این است که از آن جایی که فرد جانباز به دلیل معلولیت نمی تواند شغل مناسبی داشته باشد و مخارج خانواده را تامین کند وظیفه او به فرزندش منتقل می شود و جوانان امروزه برای یافتن شغل مناسب با مشکلات زیادی روبرو هستند. در نظر داشته باشید قبل از تامین شغل مناسب برای فرزندان جانبازان که بیشتر آنها نان آور خانواده هستند باید برای تحصیل و مخارج تحصیل آنها هم چاره ای اندیشید.

شما می توانید برای یافتن پاسخ سوالات خود با وکلای زبده ی موسسه حقوقی دکتر بهنیایی تماس حاصل بفرمایید تا به نتیجه ی مطلوب دست یابید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *