مقالات آموزشی رایگان موسسه حقوقی دکتر بهنیایی

پروانه داوری حقوقی

پروانه داوری حقوقی

پروانه داوری حقوقی چیست؟

پیش از آن که به مبحث پروانه داوری حقوقی بپردازیم، بهتر است به ذکر این مورد بپردازیم که داور کیست و چه می کند؟ تا با علم کافی بر داوری حقوقی، پروانه داوری حقوقی به سادگی برایتان تبیین گردد.

داور همان کسی است که به عنوان یک شخص ثالث و بی طرف، اختلافات بین دو طرف دعوی را حل و فصل می کند. داوری به معنی حل کردن اختلاف به وسیله شخصی به جز قاضی دادگاه و بدون رعایت تشریفات دادگاهی است.

می دانید که این روزها دادگاه ها چقدر شلوغ هستند و تعداد پرونده های حل نشده در دادگاهها چقدر زیاد است. همچنین می دانید برای حل شدن و به جواب نهایی رسیدن یک دعوی چقدر باید به دادگاه مراجعه کرد و از پله های دادگاهها بالا و پایین رفت. اما می توانید همه این مشکلات را با انتخاب یک داور حل کنید.

 داور به پروانه داوری حقوقی احتیاج دارد؟

آیا می دانید در یک داوری حقوقی چه اتفاقی می افتد ؟ داوری فرآیندی است که جایگزین دادگاه می شود. داوری حقوقی راهی برای حل و فصل اختلافها در خارج از دادگاه حقوقی است البته با یک مسیر محرمانه و کم دردسرتر. و در این کار پروانه داوری حقوقی می تواند مزیت محسوب شود.

شما حاضرید کار داوری خود را به هرکسی بسپارید یا می خواهید زبده ترین و خبره ترین افراد را انتخاب کنید؟ برخی افراد ترجیح می دهند کسی را انتخاب کنند که پروانه داوری حقوقی داشته باشد

البته…

وجود پروانه داوری حقوقی برای داوری نمودن الزامی ندارد

داوری حقوقی چه می کند؟

یک داور به عنوان شخص ثالث در ابتدا شنونده خوبی است برای هردو طرف دعوی. تمام اطلاعات را از هر دو طرف دعوی می گیرد. سوال های لازم را از هر دو طرف دعوی می پرسد. سپس داور بر اساس اطلاعاتی که دریافت کرده و در محدوده ی اطلاعاتی که دریافت کرده رای را صادر می کند. شاید بگویید تا این جا هیچ حرفی از پروانه داوری حقوقی نبود.

پروانه داوری حقوقی چگونه اخذ می شود؟

برای انجام دادن هر کاری شما نیاز به آموزش دارید. بدون شک برای اخذ پروانه داوری حقوقی به آموزش مدون احتیاج دارید. البته که

پروانه داوری حقوقی برای اخذ، نیاز به شرکت در آزمون قوه قضاییه دارد (البته تنها در ایران)

 پروانه داوری حقوقی

در طول دوره ی آموزشی برای صدور پروانه داوری حقوقی می آموزید مهارت گوش دادن را بالا ببرید. یاد می گیرید در حل مساله مهارت پیدا کنید. دوره آموزشی برای شرکت در آزمون و سپس اخذ پروانه داوری حقوقی به شما کمک می کند تفکر انتقادی را در خود پرورش دهید تا برای شغل داوری آماده شوید. شغلی که باعث حل و فصل شدن اختلافات می شود.

آیا تحصیلات قبلی یک متقاضی باعث صدور پروانه داوری حقوقی می شود؟

هر یک از داوران ممکن است برای کار کردن در یک زمینه خاص گواهینامه ای داشته باشند. مثلا حسابداری یا وکالت و یا داوری. البته واضح است که شاید هر کدام با توجه به تحصیلات یا تخصصشان بخواهند در یک زمینه خاص داوری کنند اما این مساله باعث نمیشود که پروانه داوری حقوقی بی اهمیت جلوه کند.

شاید شما برای یک دفتر حقوقی کار می کنید. شاید شما روشهایی از داوری حقوقی را به کار می برید اما پروانه داوری حقوقی ندارید. گرچه می توانید بدون پروانه داوری حقوقی نیز مشکلات را رسیدگی نمایید اما به هرروی هر مدرکی در رزومه شما، مزیت محسوب می شود.

حوزه های تخصصی داوری بر اختلافات خانوادگی ، اختلافات مالی یا اختلافات ساخت و ساز و غیره دلالت دارد. 

پروانه داوری حقوقی

برای چه کسانی پروانه داوری حقوقی صادر نمی شود؟

  • کسانی که اهلیت قانونی ندارند.
  • کسانی که با حکم قطعی دادگاه از داوری حقوقی محروم شده باشند.
  • کسانی که به عنوان قاضی در دادگاه های قضایی کار می کنند نمی توانند پروانه داوری حقوقی را دریافت کنند.
  • کارمندان قضایی نیز نمی توانند پروانه داوری حقوقی دریافت نماید.
  • تمام کارمندانی که در دادگاهها و دادسراها کار می کنند نمی توانند پروانه داوری حقوقی را داشته باشند .

پروانه داوری حقوقی از کجا صادر می شود؟

پروانه داوری از سوی قوه قضاییه و پس از قبولی در آزمون آن از سوی قوه قضاییه صادر می شود. 

این روزها موسسه های زیادی در تهران ایجاد شده اند که زمینه ی کاریشان وکالت و داوری و دیگر مسایل حقوقی است. این موسسه ها تلاش می کنند با معرفی کردن وکلا و داوران زبده و خبره به شهروندان یاری برسانند. افراد بهتر است برای تاسیس موسسه از پروانه داوری حقوقی استفاده نماید. البته اجبار قانونی بر این امر وجود ندارد.

این روزها در هر زمینه ای فعالیتها به شدت ریز و تخصصی شده است. از جمله در زمینه ی وکالت ، حتی خبره ترین و زبده ترین وکلا هم در یک زمینه ی خاص وکالت می کنند . حالا در نظر بگیرید اگر یک داور نادرست را انتخاب کنید… چه اتفاقی برای شما می افتد؟ پروانه داوری حقوقی به آن علت که پس از آزمون صادر می گردد، می تواند نشان دهنده میزان مطلوبی تجربه و توانمندی در داور باشد.

همان طور که ذکر شد این پروانه توسط قوه قضاییه صادر می شود. 

برای ثبت موسسه داوری باید حداقل دو نفر از افرادی که موسسه را تاسیس می کنند و یا شریکهای موسسه ، واجد شرایط بوده و شرایط عمومی که در ثبت سایر موسسات هم لازم است را نیز دارا باشند. همانند  مدارک شناسایی و عدم محکومیت کیفری. این ها کسانی هستند که بعدها پروانه داوری حقوقی را صادر می کنند .

معرفی موسسه داوری حقوقی برای آموزش دریافت پروانه داوری حقوقی

در اینجا می خواهیم در مورد موسسه ای با شما صحبت کنیم که در مورد تجارت حرفه ای فعال است و کاملا خصوصی است.زمینه فعالیت این موسسه وکالت و داوری و پژوهش و نشر کتاب است.

وکلای متخصص و داوران خبره ای که در این موسسه فعال هستند به مشتریان و افراد و شرکتها مشاوره و خدمات داوری ارائه می دهند و و شما می توانید پروانه داوری حقوقی را از طریق این موسسه با دوره های آموزشی دقیق و مدون به دست آورید. به عبارتی بنیاد حقوقی دکتر بهنیایی شما را برای شرکت در آزمون قوه قضاییه و دریافت پروانه داوری حقوقی یاری می نماید.

با کمک موسسه حقوقی بهنیایی دیگر نیاز نیست در دادگاه حضور داشته باشید. داوران به کمک شما می آیند و خود شما نیز می توانید با اخذ پروانه داوری حقوقی از قوه قضاییه درجرگه ی داوران قرار بگیرید.

داوران موسسه حقوقی بهنیایی در ایران و سایر کشورها حکم های قطعی صادر می کنند. حکم های قطعی و لازم الاجرا. در این نهاد ارزشمند، تمامی پرونده های حقوقی تقسیم بندی می شوند و دوره های آموزشی بسیاری برای انواع داوری ارائه می شود.

شما می توانید برای شرکت در کلاسهای آموزشی لازم برای اخذ پروانه داوری حقوقی از موسسه داوری بهنیایی کمک بگیرید.

پروانه داوری حقوقی

موسسه داوری حقوقی بهنیایی و صدور پروانه داوری حقوقی.

موسسه  حقوقی بهنیایی با مدیریت دکتر بهنام بهنیایی اداره می شود . ایشان از کودکی با کتاب و علم و دانش، بسیار نزدیک بودند و اخت داشتند. در تحصیلات دانشگاهی به مهندسی و مدیریت علاقه بسیاری داشتند اما سرانجام گمشده ی ایشان در علم حقوق و قانون و داوری پیدا شد. دکتر بهنیایی همواره تلاش کرده اند از طریق علم حقوق و داوری از بار مشکلات بیشمار هموطنان بکاهند و در ضمن، هرگز از آموزش آنچه آموخته اند دریغ نمی ورزند و دوره های آموزشی بسیاری برای علاقمندان به پروانه داوری حقوقی ترتیب داده اند.

دکتر بهنیایی با وجود این همه مشغله و تلاش همان علایق دوران کودکی را در خود زنده نگه داشته اند و هرگز دست از پژوهش برنداشته اند به همین علت دوره های آموزشی که ایشان دایر می کنند از بهترین و به روز ترین دوره ها بوده و پس از شرکت در این دوره ها می توانید جهت آزمون برای پروانه داوری حقوقی اقدام نمایید.

دکتر بهنیایی موفق شدند در سال 1396 نتیجه تحقیقات خود را در قالب یک نظریه ارائه دهند. دکتر بهنیایی نه تنها در ایران ، بلکه در خارج از کشور در بسیاری از شرکتهای بزرگ شناخته شده هستند و آوازه داوری ایشان تا دوردستها رفته است پس می توانید با اطمینان کامل آرزوی صدور پروانه داوری حقوقی خود را در کلاسهای آموزشی ایشان محقق شده بیابید.

دوره های آموزشی موسسه داوری بهنیایی عبارتند از :

  • دوره حضوری داوری حقوقی بین المللی و داخلی سطح یک
  • دوره تربیت متخصص داوری بین المللی و داخلی سطح دو
  • دوره جامع تربیت داوری حقوقی (داخلی و بین المللی) سطح دو
  • تور آموزشی مهارتی تخصصی داوری حقوقی

و دوره های آموزشی دیگری که با کمک آنها می توانید پس از آزمون قوه قضاییه، پروانه داوری حقوقی را به دست آورید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *